söndag 30 januari 2011

Vecka 4 SÖNDAGSBILDEN


Söndag klockan halv fem. Solen skiner fortfarande in i sovrummet och jag njuter av varje liten stråle som träffar mig. Här sitter jag gärna i vår rottingfåtölj och försöker ta tillvara på allt ljus man kan få så här års.

Tittar ut och upp mot himlen som börjar bli röd av solnedgången. Ser ett flygplan som precis startat från Säve flygplats och drömmer mig bort till varmare länder. Tänk om man bara hade varit lite mer impulsiv... packat väskan och dragit iväg till sommar och sol... I stället sitter jag kvar i fåtöljen och ser dagens sista solstrålar träffa det skitiga fönstret. Solen har verkligen en förmåga att vara som en elak strålkastare på allt som måste tvättas och skrubbas.

Suck, vaknar från min lilla dröm och känner åter vardagsstressen komma krypande. Det finns att göra... vårstädning nästa.


10 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att drömma.....
    Rekommenderar varmt en tur till Säve och planet till Alicante lite längre fram i vår. Du landar 15 min. från stranden, helt underbart. Vi tog en weekend tor-sön förra våren där utan barn, helt perfekt!
    Hoppas du får en fin vecka utan för mycket stress.
    Ta hand om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. En flygtur till Alicante lär det definitivt bli då vi ska gifta oss i Spanien senare i vår!
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Härligt inlägg!

    Så där sitter jag ofta...och bara filosoferar och drömmer och längtar.....
    Så värst mycket blir inte av tyvärr, skulle önska att man var lite mera spontan och bara kunde sticka iväg, men det är mysigt att bara drömma också.....

    Ha en fin vecka söta Jenny,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig stämning du förmedlar i både text och bilder <3 Och ang din kommentar hos mig, så sant!!! De kan driva en vansinnig, men ack så älskade de är trots (eller tack vare) det ändå! KRAM

    SvaraRadera
  5. Ha en bra söndagskväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig plats du har att sitta och drömma vid!! Ser så rofyllt ut!

    Och vad roligt det var att läsa utmaningen (kom på att jag fått den också) Här har du en i Göteborgstrakten som gärna träffas framöver! Vi kan väl se framåt våren...?!!:)

    Ha en fin vecka!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!

    Jag ser att jag fått en utmaning!
    Var nog aldrig in till dig här igår.. Men den ska jag anta!

    Fina tankar... Visst önskar man ibland att man vore mer impulsiv...

    Nu ska jag läsa igenom de där frågorna ordentligt och se om jag kan svara...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder. Vilken fin plats att sitta och drömma på. :)

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  9. Ser ju urmysigt ut! Sämre plats att sitta på kunde man hitta. Visst var det en härlig dag igår. Vår i luften. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag känner oxå en längtan efter sol och värme.Du skriver så fint om dina tankar och det ser harmoniskt ut :)

    Ha en härlig måndag !
    Kramar Maria

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails