lördag 19 februari 2011

Always kiss me goodnight



Hoppas ni har det bra så här mitt i helgen! Här är vi pigga och glada tack vare våra älskade barn som gav oss en sovmorgon idag. Storebror tog lillasyster i handen och gick ner och gjorde frukost till dem båda. Där satt de två medans en trött mamma och pappa kunde sova vidare efter en hostig och ganska vaken natt.
Kanske visste sonen att det var en sovmorgon som krävdes för att få föräldrarna att fortsätta med renoveringsprojekten... Lillasysters säng håller i skrivandets stund på att byggas upp och jag ska nu ge mig på vår nya sänggavel. Tyget ser ni ovan (grå ull) och övriga detaljer ska försöka förmedla vår nya känsla i sovrummet. Jag har ju tjatat en del om grått och blått här på bloggen och nu blir det äntligen verklighet här i vårt hem, med en vit bas såklart. Ni ska bara veta vad det här är vågat för att vara jag som vanligtvis aldrig släpper in färger i hemmet!


Precis som så många andra just nu är jag helt såld på citat och måste därför ha det i någon form även i sovrummet. "Always kiss me goodnight" är en bra påminnelse om att man aldrig ska lägga sig osams.

Nog skrivet, nu är det bara att sätta igång!





8 kommentarer:

  1. Härliga färger. Verkligen rätta orden att ha i ett sovrum. Det är sant att man inte ska somna osams, det löser mycket om man lovar varandra det.

    Ha en trevlig kväll

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Kikar in hos dig för första gången:)
    Fin blogg..måste kika vidare lite nu:)
    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Det är så sant, man ska aldrig somna eller skiljas som ovänner. Fina bilder!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Min mamma sa alltid att man aldrig ska somna som ovänner...! Så fina färger och bilder!!
    Fota aluminium var verkligen inte lätt... men nu finns de på bloggen i alla fall och jag njuter sååå av dem i verkligheten!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Underbara inspirationsbilder, och grått ulltyg. WOW! Kanske en ide som jag måste sno *ler* Och tack rara för lite resposn om fatboy. Är så sugen även om plånboken skriker NEEEEJ ;-P KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag går i samma tankar. Att göra en snygg ordposter (för jag älskar också ordspråk och citat... sen är jag ganska så tokig i typsnitt!) med just ordspråket "Always Kiss Me Goodnight".

    Ha en fin söndag!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  7. Underbart citat!

    Vad ni står i :-)

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder som alltid Jenny! :) Ser fram emot att få se resultatet sedan när ni är klara. Det är roligt när man kommer igång i renoveringstagen, för att inte tala om hur nöjd man brukar känna sig när det hela är klart. ;)

    Vilken fin storebror som tog hand om sin lillasyster och lät er få en efterlängtad sovmorgon. :)

    Visst är det så att man aldrig ska somna som ovänner. Något som känns som ett ledord sedan en släkting dog i sömnen och aldrig vaknade upp nästa morgon. Vi vet verkligen inget om morgondagen utan bara om här och nu.

    Hoppas ni får en solig och fin söndag och att det går bra med renoveringen? :)

    Kram på dig

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails