måndag 7 februari 2011

En glad och stressad lagerarbetare


Dagens nyhet i webbutiken: Glasskrin i tre storlekar från Lisbeth Dahl.


Då börjar vi om igen. Ny vecka, ny dag, nya kunder och nya produkter. I det stora hela är arbetsveckorna ganska lika men ändå är det ett sådant variationsrikt jobb. Jag och min kära sambo kan inte låta bli att köra internskämt om våra olika arbetsroller, sådana skämt som ingen annan ens skulle le åt men som får oss att ligga dubbelvikta av skratt.
Idag har jag iallafall varit lager-Jenny; glad och något stressad lagerarbetare som dragit några svordommar över att inköparen av kartonger inte riktigt gjort sitt jobb. Skriver upp det på min "att göra"-lista som för övrigt börjar bli alltför lång... Tar mig en funderare på hur jag bäst tar tag i den; ska jag prioritera vad som är viktigast eller ska jag köra de snabbaste sakerna först?

Måndagkväll nu och jag har ännu inte hunnit bocka av en endaste punkt på listan. Dagen gick i full fart och listan får sparas till imorgon. För ikväll läggs den åt sidan då jag går på ett nytt skift - ny layout på webbutiken ska tas fram och jag och min kära sambo ska nu samsas om samma arbetsuppgift och samma dator. Får se om det blir en kväll full av skratt eller en kväll med pannorna i djupa veck...



7 kommentarer:

  1. ha en bra måndagskväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Uuunderbara smyckesskrin! Jag hoppas du har dessa kvar ett tag tills jag börjar jobba för jag vill ha minst en av varje ;)

    Synd att du inte fanns lite närmare så jag hade kunnat hjälpa till! Jag hade varit en perfekt lager-Emma ;) Jag klättrar snart på väggarna här hemma av tristess, men jag fick ett glädjande samtal idag som förhoppningsvis gör att jag inte blir hemma så länge till!

    Roligt med ny design, hoppas ni lyckas enas!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att ni slapp de djupa vecken :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul med nytt utseende på butiken. Det ser jag framemot. Sitter just nu och jobbar på en kunds design - en fotograf. Det är alltid så mycket enklare att göra andras designer än sin egen... jag är för velig när det kommer till mig själv. :)

    Hoppas ni får en fin onsdag!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Superfina skrin i olika storlekar....
    Lycka till med arbetet idag!

    Kraaaam Therese

    SvaraRadera
  6. Hej
    Nu drar vi igång årets vårteckensutmaning, hoppas att du vill vara med igen. Gå in på länken och följ instruktionerna. VI har fått lite respons från media, och det kommer säkert att bli många som följer utmaningen i år.
    http://humlebacken.blogg.se/2011/february/varteckensutmaning-2011-startar-den-28-feb.html

    kram

    Viveka på Humlebacken

    SvaraRadera
  7. Ha, ha jag hoppas att Lager-Jenny lyckades bra med övergången till Webbdesigner-Jenny och att du och sambon fick en trevlig kväll tillsammans? ;)

    Så fina bilder. Som alltid. En mästarinna med kameran. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails