fredag 4 februari 2011

En GOD fredag


Dagens nyhet i webbutiken: Rosa blomskål från Lisbeth Dahl.

Det var verkligen en god trevlig fotografering idag!
När jag kom hem med marshmallows igår sken sonen upp som en sol. "Först fotografering sedan fredagsmys" fick jag honom till slut att förstå. Och som alltid sätter han igång med planerandet då vi skulle ha en STOR skål och sedan sitta i soffan hela familjen och mysa.
Ångest... nu sitter jag här, lite lätt illamående, och kan konstatera att det inte längre behövs en stor skål till godiset utan att det räcker med en liten. Har på känn att det ikväll sitter en besviken son i soffan bredvid en mamma med världens sämsta samvete; man får ju bara inte äta upp barnens godis så där...

Nej, det får nog bli en tur till affären innan fredagsmyset sätter igång!

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig skål! Jag hade gärna fyllt den med marschmallows och bara njutit :)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Finaste skålen! Jag hade inte tackat nej till några såna ;)

    Älskar också pärlhyacinter och alla lökväxter egentligen. De är nästan det första vårtecknet! Jag satte en massa lökar mitt i somras som vi fick från jobbet, får se om de kommer upp.

    Jag tror att många lökar kommer kika upp trots dräneringen, lökar är magiska :)de kommer alltid upp på nåt sätt!

    Trevlig helg och fredagsmys!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Snor med mig detta godistips tills Luran ska ha kalas nästa helg :-) KRAM

    SvaraRadera
  4. -Vilka FINA! Utbrast lillasyster när hon såg dom. Själv har vi ätit lite för stora chokladbollar, inte alls lika estetiska. Men känner mig också lätt illamående nu...
    En väldigt härlig bild! Smaskig.

    Trevlig helg!

    /Eva

    SvaraRadera
  5. Ta barnens godis låter illa, att låna och betala tillbaka låter bättre :-)

    SvaraRadera
  6. Hihi... det är lätt hänt...;) och inte hjälpte det väl att muta med ny fin skål heller...

    Jag såg efter att jag svarat att du ju ska GÅ på kalas... de är ju liksom ännu svårare att skjuta upp....

    Kram igen vännen!

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken fin skål! Och godiset såg inte dumt ut heller! :)

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar skål! Just nu önskar jag att jag kunde köpa allt vackert. :)

    Ha en fin lördag!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails