onsdag 2 februari 2011

Hipp hipp hurra!!!


Dagens nyhet i webbutiken: Mönstrade aluminiumkrukor i två storlekar.

Tack Milla för att du frågade i förra inlägget om krukorna fanns i webbutiken. På så sätt blev det för en gång skull lätt att bestämma vilken av de 30 nyheterna jag skulle ge mig på att fotografera!


HIPP HIPP HURRA för min kära pappa idag!!! Grattis och tack snälla för att du var här igår och slipade vår trapp. Inget roligt jobb men nu är det endast ett trappsteg kvar, tjohoo!

Skrev ju lite om vårt trapp projekt i ett tidigare inlägg och det har som sagt var gått långsamt framåt. Det har varit ett tråkigt och tungt jobb att skrapa bort det gamla klistret men nu är det snart ett minne blott och det roliga jobbet kan börja. Vi har dock inte helt bestämt oss för hur vi ska ha det i trappen men det lutar nog åt en vit trapp med någon text på (som på denna bild ).

Nu ska jag packa upp lite varor från Linum som kom precis.

9 kommentarer:

  1. Ljuvliga krukor. Åh, det kommer nog bli supersnyggt med trappan. Ser framemot bilder sen när allt är klart. :)

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  2. Ha en mysig onsdagskväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilken snäll far du har!! Hipp hipp hurra på hans födelsedag!:-) Ha en finfin kväll, som visserligen snart är slut;-)! Stora kramen S.

    SvaraRadera
  4. Vad avundsjuk jag blir. Det fulaste vi har i vårat radhus är just trappan. Furu med brun filtmatta. Jag avskyr den. Dock får jag stå ut ett tag til....

    Vilken pappa du har!

    SvaraRadera
  5. Åh så roligt!! Letade allt efter den igår och trodde först att det kanske var den runda burken, men såg sedan att det inte heller stämde.
    Här har du en som kommer in med en beställning imorgon bitti!
    Nu ska jag sova!:)

    Kram från en glad Milla

    SvaraRadera
  6. Grattis till pappa! Snäll han e som hjälper till! Nu så här i efterhand så kan jag tipsa om ett elverktyg som skrapar bort limmet. Vi hyrde en sån nu när vi bytte golv igen.Såg ut som en jättestor spackelspade som väldigt smidigt skrapade bort limmet med lite tryckhjälp.

    Men det låter som om snälla pappa har läget under kontroll!

    Ska bli kul att se hur det blir sen när det är klart!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  7. De där känns ju helt oemotståndliga. Toksnygga!

    Så skönt det måste kännas att närma sig slutet av ert långa trapparbete. Kommer bli SÅ fint.

    Hipp, hipp hurra för pappsen! Vad vore man utan sina föräldrar.

    SvaraRadera
  8. Vilken go pappa du har <3 Undra jsut om jag ska tindra med ögonen och be min far om hjälp, för jag har också en trapp som väntar på renovering *ler* Önskar dig en fin dag vännen, stora kramar!

    SvaraRadera
  9. Grattis till din pappa i efterskott, vilken snäll o duktig pappa du har som hjälper Er med trappen! Det måste vara guldvärt....

    Vad skulle man göra utan sina älskade föräldrar....

    Ha en bra dag vännen!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails