torsdag 17 februari 2011

Mindfulness




Någon här som är påläst på Mindfulness?
Jag har precis börjat läsa lite böcker och inser att jag har mycket att lära... Att leva i nuet och ta en sak i taget och fokusera på det jag gör just nu har inte riktigt varit min melodi. Jag håller gärna på med tre olika arbetsuppgifter samtidigt och kan motvilligt erkänna att det ibland blir lite förvirrande.

I boken finns det exempelvis tips på hur man hanterar fulla mailboxar med att sortera upp mail och sedan prioritera upp dem. Det var sedan viktigt att stänga ner mailprogrammet medan man gör andra arbetsuppgifter för att bli så effektiv och fokuserad som möjligt. Att sorterara upp mailen går ju bra men att stänga ner programmet har jag ännu inte lyckats med. Känslan av att inte vara nåbar eller att missa något stressar mig. Jag tycker att jag har dispens eftersom jag har en webbutik och min huvudsakliga kontakt med kunder sker via mail. Kanske inte bokens författare håller med men jag skjuter iallafall upp den här "läxan" och börjar med någon annan uppgift i stället... 

5 kommentarer:

  1. Godkväll Jenny!

    Nylansering, är det ny design på nätbutiken?

    Jag kommer inte att vara så avancerad, jag är glad bara jag får igång nätbutiken, är verkligen inte tekniskt avancerad..Kör en enkel modell som känns som jag och min stil på bilderna... Bara det funkar så är jag GLAD!!

    Ang Lessmore så ska det vara bättre deal för dig nu, som sig bör.

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  2. Morron hjärtat! Mindfulness är något man bör ta tillsig men kanske inte anamma rakt av, men reflektera över hur man kan applicera på delar av egna livet tycker jag :-) Önskar dig en fin dag och en avkopplande helg i NUET ;-) KRAM

    SvaraRadera
  3. God morgon!

    Jag tycker det låter sunt, att du tar till dig det som du behöver. Att man reflekterar över vad man kan göra för att ändra vanor i sitt liv. :)

    Ha en fin fredag, sköt om dig!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  4. Hihi, känner igen det där med att ha hundra bollar i luften och tillslut så känns det som om hjärnan har snott in sig i sina egna trådar och man står där och är helt förvirrad.... ;)

    Ha en skön helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det är väl så att man får försöka hitta den balans som fungerar för dig och din familj just här och nu. Livet förändras hela tiden och vi med den. Gör det som känns bäst för dig Jenny.

    Jag brukade själv vara en av de där med hundra bollar i luften samtidigt. Alltid i farten och alltid villig att vara alla till lags och alltid med känslan av att jag aldrig hann med. Det slutade så klart i förskräckelse och den berömda väggen. Idag har jag dragit ner tempot och livet går långsammare. Annars hade jag inte överlevt. Men visst kommer jag på mig själv med att försöka ha flera bollar i luften samtidigt än idag. Det är svårt att bryta vanor och beteende. ;)

    Kram på dig du kloka vän

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails