lördag 5 februari 2011

Vårluft och fågelkvitter


Kikar in lite snabbt för att säga hej. Har varit sängliggande hela dagen med feber och värk i kroppen, har tydligen åkt på influensan precis som många andra just nu. Har ändå försökt att göra det bästa av situationen; letar inspiration på nätet till kommande projekt och har läst igenom en trädgårdsbok som fick rullning på trädgårdsplaneringen igen.
När febersvettningarna kom igång öppnade jag fönstret och njöt av vårluft och fågelkvitter. Nu är så gott som all snö borta och trots att trädgården är blöt och färglös gläds jag av att få se barmark igen. Jag tror att jag väljer att blunda för den kommande väderprognosen som åter lovar snö och kyla...  

7 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vad tråkigt med feber o värk, hoppas att du snart piggnar till....

    Visst är det härligt när man kan höra vårfåglarna....Då blir man glad!

    Sänder Många Krya på dig Kramar!
    Therese

    SvaraRadera
  2. Men vad många som är sjuka. Var och varannan tycker jag. Hoppas du ska krya på dig snart

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Usch... för influensan. Så många som är sjuka, vi har klarat oss hitintills.

    Igår hade vi också vårluft... helt underbart med 9 plusgrader och sol.

    Ha en fin söndag och hoppas du kan vila!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  4. Hoppas att friskheten börjar ta över din kropp snart ;)

    Jag gillar bilden du visar... pallen till höger väcker ha-begär!

    kram tina

    SvaraRadera
  5. Vårluft och fågelkvitter?!?!
    Någon annan skrev till mig att hon njöt av vårlökarna som börjat kika upp... Herregud, här snöar det och bygger på de reda nmeterhöga drivorna... Undra just om vi bor i samma land?!? *ler* Önskar dig en fin dag och hoppas du börjar bli kryare <3 KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails