fredag 25 mars 2011

Blivande arbetsplats?


Drömmarnas dröm skulle väl ändå vara att ha arbetsplats i en stor och ljus industrilokal. Tänk att ha en sådan arbetsplats, man skulle ju bara koka över av kreativitet och inspiration och jag skulle med all sannorlikhet ha ännu svårare att slita mig från jobbet.  



Tegelväggar, betonggolv, puts, ojämnheter, jordnära färger, enorma fönster... kan inte bli så mycket bättre.



Här skulle jag förvara rekvisita och tygprover. Jag skulle göra moodboards på väggen och sätta mig på stolen med en kopp te och bara njuta. 



Kan inte hitta en enda sak som känns fel på den här bilden. Trägolvet är ju helt fantastiskt!
Det här får nog bli blogghörnan tror jag.



Det här får nog bli den riktiga arbetsplatsen, det är här vi sitter när vi har mycket pappersjobb och blir sittandes några timmar. Trappan är snygg men inte särskilt barnvänlig, den får vi nog göra något åt. 



Härliga dörrar. Rymligt och lyxigt badrum som inte ger klaustrofobikänslor.



Ett lager måste vi ju givetvis ha plats för. Underbart lager som jag mer än gärna spenderar timmar av packning i. Själv så klättrar jag ogärna i stegar men jag har en väldigt hjälpsam sambo :) 



Perfekt utrymme och ljus för fotografering. Tänk att ha sin egen fotostudio...


Ja, det var min blivande arbetsplats. Nu får jag se till att Hemlängtan växer lite i storlek bara (eller att jag vinner lite pengar på lotto). Hur ser er drömarbetsplats ut?


Samtliga bilder är från www.designspongeonline.com/

2 kommentarer:

  1. Det måste vara min drömarbetsplats!

    Om jag köpte kraftstationen på andra sidan dammen från vårt hus så får jag nåt liknande, högt i tak, enorma fönster och gammal industribyggnad i pampig stil. Du kunde fått plats också..*ler*...

    Drömma kan man alltid göra...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder. Snacka om drömarbetsplats. Lovely! :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails