fredag 25 mars 2011

Piggelin


Kan inte riktigt påstå att rubriken syftar på mig efter allt som har hänt, utan Piggelin är namnet på dessa färgglada servetter som är dagens nyhet i webbutiken. Men visst blir man ändå lite glad utav dem?

Nu gäller det att fokusera på det positiva även om det inte alltid är så lätt. Vi har hela våren och sommaren framför oss, solen skiner och växterna börjar vakna till liv ute i trädgården. Kanske någon har börjat att planera semestern och har något roligt att se fram emot?
Tyvärr är det så mycket lättare av hänga upp sig på tråkigheter i stället för att vara glad över vad man har och allt det fantastiska man upplevt. Jag själv är väldigt dålig på att fokusera på det positiva och leva i nuet men med tanke på hur skört livet faktiskt är så är det dags att leva det fullt ut!
Var man än är kan man faktiskt se något vackert och hur jobbigt det än känns kan man komma på något positivt. Just nu försöker jag hitta de där små sakerna som får mig på bättre humör; musik, trädgårdsplanering, promenader, fotografering... Jag försöker hålla mig ifrån negativa människor för jag har ingen energi över till dem, de får klara sig utan mig ett tag framöver.

Vad gör er glada idag? 

4 kommentarer:

  1. Väldigt kloka ord från en klok kvinna!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket underbara bilder du visar i din blogg!
    Tack för all inspiration :)

    Trevlig helg
    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Så sant som du säger...Idag blev jag glad när jag provade ett par byxor som suttit lite trångt och nu passade perfekt :o)) Kämpar nämligen med övervikt och då kan en sådan liten grej göra att jag känner mig positiv. Sedan som nu i kväll att få mysa och umgås med min familj, det gör mig glad och fyller på med positiv energi! Önskar att du mitt i allt kan koppla av och få en skön helg! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Härliga färger.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails