tisdag 8 mars 2011

Tisdagstema v.10 GOLV


Det är mycket funderande kring golv just nu. I sommar blir förhoppningsvis mitt nya arbetsrum färdigt och jag har faktiskt inte en aning om vad vi ska ha för golv där. Väggar och möbler är redan färdigt i tankarna men golvet känns riktigt svårt. Är osäker på om jag vill fortsätta med eken som vi har i övriga huset eller om jag vill bryta av med något annat. Jag är otroligt svag för betonggolv men vi får se hur det blir.

I barnens rum är golvet svart. Snyggt men opraktiskt. Varje litet dammkorn syns så väl och det känns liksom aldrig riktigt rent hur mycket vi än städar. Ändå ångrar jag inte att vi målade golvet, det känns så rätt med svart i deras rum.

I badrummet har vi mörkgrå skiffer. Älskar det verkligen! Troligtvis kommer vi även ha något liknande i vår nya entré samt i vår utbyggnad i sovrummet.

Och så fortsätter funderingarna på "golvet" utomhus. Vad ska vi ha för golv på vår balkong som vi ska bygga upp senare i vår? Och hur gör vi med vår blivande veranda, ska den se likadan ut som balkongen? Och trädgården har ju sitt golv; hur gör vi nu efter dräneringen, ska vi ha gräs, grus eller plattor?

Som sagt, det är mycket funderingar kring golv just nu...  

3 kommentarer:

  1. ja det kan ju inte vara lätt det där med att välja golv , speciellt inte när det finns så mycekt snyggt att välja mellan :P men det löser nog sig för dig, du hittar väl snart det perfekta golvet


    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ja här var det många funderingar ser jag hihi...Ett par kompisar till oss har lagt betong i köket och målat det vitt. Jättefint och mjukt på något konstigt sätt. Svårt med golv. Jag skulle vilja måla alla mina gamla trägolv vita men med en svart hund, njäeee icke sa nicke. Ser i mina vita trappor hur mycket hundhår det blir brrr. Stor kram Anne

    SvaraRadera
  3. Vad kul med lite funderingar. Golv kan göra så mycket för ett rum. Jag ser fram emot vad som händer sen. :)

    Kram från Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails