tisdag 15 mars 2011

Tisdagstema v.11 BOKHYLLOR


Vi är inga bokmalar i den här familjen. Det är stor brist på både böcker och bokhyllor. Dom böckerna som vi köper och sedan har läst ut göms undan i lådor och banankartonger. 
Vet inte riktigt varför det blir så. Jag kan tycka att det är riktigt dekorativt att ha böcker ståendes framme och snygga bokhyllor finns det ju gott om nu för tiden. Det beror nog mer på platsbrist. Helst av allt skulle jag vilja ha ett litet läsrum klädd med bokhyllor längs väggarna där man kan sätta sig i lugn och ro och på något vis lyckas skärma av från verkligheten.

Tidigare var min bästa lässtund på morgonen, det är bland de bättre sätten att starta en dag på enligt mig. Men sedan vi fick barn, morgonpigga barn, har den där rogivande lässtunden förvandlats till kuddkrig och klängande barn som kräver all uppmärksamhet... och det kan ju också vara härligt men på ett helt annat sätt... 

Titta in på Inspirations Fabriken för att se fler bidrag till tisdagstemat.

6 kommentarer:

  1. Så otroligt häftigt att ha böcker från golv till tak...
    Ha en fortsatt skön tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Snyggt med så höga bokhyllor!!

    I vår familj är det bara jag som är en bokmal, ett par bokhyllor står och trängs i kontoret. Jag har alltid velat ha ett rum, precis som du beskrev med bokhyllor längs väggarna och en bekväm fotölj. Men riktigt så stort hus har vi inte, så istället ska bokhyllorna få flytta upp och ta plats i det blivande pysselrummet när det är klart.

    Kram, E

    SvaraRadera
  3. Wow vilken bild du visar. Vi har också massor av böcker i lådor. Sambon hade gärna haft hela huset fullt med bokhyllor men jag stretar emot :)

    Vilken fin blogg du har!
    /kristina

    SvaraRadera
  4. Har kikat lite på din blogg och WOW! Vilket hem ni har

    SvaraRadera
  5. Underbar bild! Jag tycker också om böcker i inredningen. Som du kanske såg i mitt blogginlägg. :-) Tidigare låg alla böcker nedpackade men jag tog ett ryck... fick för mig att ta upp alla. Och det gjorde jag när vi väl hade flyttat till hus. I lägenheten hade vi helt enkelt inte plats, mer än stringhyllan.

    Däremot måste jag säga att jag är dålig på att läsa böcker. Precis som du skriver har man inte tid.

    Stor kram till fina dig!

    SvaraRadera
  6. Kom och var med att fira mitt 1 års jubileum idag :) välkommen in till mig på en tävling

    Kramar Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails