tisdag 29 mars 2011

Tisdagstema v.13 MIN BLOGGHÖRNA


Håll i hatten, här kommer min blogghörna - husets skamvrå. För visst är det så då både väggar och tak ser för hemska ut, överblivna möbler står och trängs med varandra och det är hemmets mörkaste plats. Det är bara golvet som är fixat och resten väntar på sin tur på vår långa renoveringslista.


Skrivbordet är överdrivet stort i det trånga utrymmet, pärmar står huller om buller och dammet trivs som bara den.
Jag längtar så till mitt nya arbetsrum där jag får både ljus och utrymme!


Här är en utav väggarna. Träpanel ska upp men än så länge fungerar den som ritvägg åt barnen. Det blir en tuff utmaning att inte få dem att rita på den nya väggen sedan...
Ja, det var min blogghörna och arbetsplats och då ska ni veta att jag har valt ut det bästa från rummet...

Kika in på Inspirations Fabriken om ni vill se fler, lite mer inspirerande, bloggplatser.

9 kommentarer:

  1. Lovely! Underbart med ärliga, ostylade bilder. Me likey! :) Tycker det ser ut att vara en alldeles vacker liten skamvrå. ;)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt det känns att man inte är ensam om att ha såna rum!! ;)

    En sån där ritvägg var drömmen när man var liten :) Lyckoostar!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Ser ut som en arbetshörna med mycket att stå i-jag tycker också det känns härligt med en ostylad hörna där det får vara som det är. Sen är det ju en annan sak att drömma om en perfekt hörna, typ industrilokalen vi dreglade över häromdagen...mumma för den förstås!

    Och så har du ju något att se framemot eftersom den så småningom ska piffas till!

    Barnens konstverk har du ju uppe och allt...*ler..

    Jag gillar dina bilder!!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte det ser ut som en skamvrå utan som en kreativ arbetsplats. :) Kanske lite så som det ser ut på de flesta skrivbord, till vardags och så länge kameran inte är framme ;D

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hihi... jag säger som Johanna, när inte kameran är framme så dansar damråttorna på bordet!;)
    Du skulle se mitt arbetsrum just nu... jag som hade det så fint när jag fotade det senast. Nu är jag glad att jag får plats med stolen, jag lovar. Jag sprider nämnligen ut mig på golvet när jag inte hittar mer plats på skrivbordet. Ja, det var dagens bekännelse.

    Så himla fint ditt piggelininlägg är... både till ord och bild. Jag tänker på dig ofta Jenny!!
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  6. Du lyckas ju verkligen fota din "skamfläck" så den blir till något vackert - Det gillar jag! Kram //Petronella

    SvaraRadera
  7. kul med en ritvägg för barnen :) men man får hoppas att de inte tar den vanan med sig till resten av huset :)

    SvaraRadera
  8. äsch- det är väl inte så farligt med lite stök och stoj- det är bara härligt kreativt, liv och rörelse- fortsätt leva och inte städa...hihi...nytt motto kanske på gång...
    kul att bekanta sig med din blogg här...och JA- fina bilder!!!
    Tack.

    SvaraRadera
  9. Skamvrå?! Tycker det verkar som om det flödar av inspiration och arbete där i hörnan, så ska det se ut om kreativiteten får flöda :-) Å duktig du är som tagit tag i löpträning, tror stenhårt på dig!!! KRAM <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails