måndag 14 mars 2011

Trädgårdsplanering

Bild: egen.

Här planeras det trädgård för fullt. Vaknade i söndags morse och kände mig ganska klar i tankarna över hur det skulle bli. Bilderna i huvudet är nedkluddade på papper, en skiss som varken är skalenlig eller proffsig, men det duger för mig.
Steg 1 blir att få hit grävmaskinen igen och jämna till leran en aning. Sedan börjar det roliga! ( men enligt sambon börjar det roliga redan i och med grävmaskinen)

Jag var ute en sväng i vår leriga trädgård i dag. Nu börjar det hända grejer, både rabarberknopp och snödroppe tittar fram och jag välkomnar dem så varmt. Grannar är ute och krattar och beskär träd, trädgårdsaktiviteterna är i full gång med andra ord. 

Jag är glad över att förra veckans snöoväder försvann relativt snabbt och att det åter är bar mark. Vi är några veckor före i år jämfört med för ett år sedan då vi fortfarande hade snö. Titta HÄR för att se hur det såg ut då. 


Kika in på Humlebackens blogg för att se andra bidrag till vårteckensutmaningen. 

5 kommentarer:

  1. Bara det att du har en skiss tycker jag är proffsigt! Kanske du kan komma hit och planera min också...
    I vår trädgård är det dock fortfarande en halvmeter snö:-(

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skiss, så duktig du är. Jag längtar efter att få se vad jag har under snötäcket som täcker mina rabatter. Tids nog....

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Man kan inte annat än njuta nu när man kan börja fixa och ha sig i trädgården igen. Efter vintervilan känns det bra att få smutsa ner fingrarna igen. ;)

    Jättefin skiss! :) Jag är också en skiss-människa så jag känner igen mig i ditt skissande. ;) Och min man känner nog igen sig i din sambo vad det gäller förtjusningen i maskiner. ;) Här har det också varit maskiner den senaste veckan nämligen. Igår högg vi ner vår enorma idegran som ska lämna plats för ett växthus framöver. Det är roligt att få skissa och planera och få skapa tillsammans. :)

    Lycka till med er trädårdsplanering och ha en fin vecka.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Roligt med lite trädgårdsplanering!! Det är alltid bra att kludda ner sina idéer annars glömmer man väldigt fort! Hoppas att det fortsätter att vara milt väder så att sista snön försvinner också.

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig inspiration du sprider, har ju också en trädgård att planera/plantera så det bör nog börja skissas på det redan nu... Å jag har svårt att kasta saker, utan pular garderoberna fulla - på gott och ont! Men det är kul när man kan fynda gratis hos sig själv *ler* Kram fina du!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails