måndag 18 april 2011

Berg och dalbana


Jag har ju helt glömt bort att visa mina fjärilar när de väl kom på plats på väggen. Det blev inte alls så mycket jobb med att klippa ut dem som jag var rädd för i början. Och tänka sig, jag har slutfört ett projekt!


Vilket väder vi haft idag! Blir lika förvånad och överraskad varje gång det blir så här varmt. Nu njuter jag av en ljus och rofylld vårkväll. Den klarblåa himlen börja skifta i rosa och jag ser flygplan långt där borta som lämnar vita spår efter sig. Luften är frisk. Tre djupa andetag och dagens enorma trötthet blir genast bättre. Önskar jag hade en hängmatta. Där skulle jag ligga och titta upp i himlen och drömma mig bort. Tänk att bli så där skönt vaggad och känna att man slumrar bort för en liten stund. 

Bilder: egna

I brist på hängmattan håller jag mig ikväll till datorn som vanligt. Sambon är på vift i kväll och jag passar på att sjunga högt till kvällens spellista. Jag vill bespara honom det. Jag sjunger väldigt gärna men rösten lyder mig inte. Har ju hört att man ska kunna träna upp en sångröst så jag fortsätter tålmodigt att träna...
Mitt humör ändras med de olika låtarna. Vissa låtar påminner om min syster och en och annan tår letar sig fram. Jag som trodde att det snart var slut på tårar. Nästa låt får mig att tänka på vårt bröllop och mitt humör studsar tillbaka som en jojjo. Vilken resa man gör just nu. Sitter i en berg- och dalbana och åker varv efter varv. Min sambo sitter bredvid och håller min hand. Peppar mig och håller om mig i uppförsbacken. Vi tar oss upp, andas ut och stannar upp ett litet tag. Sedan bär det av nerför. Vi sträcker upp våra armar i luften och bubblar av skratt. Får hopp om att vi ska komma ner på marken igen där vi kan stå på egna stadiga ben. Men innan vi hinner kliva av bär det av uppför igen. Kan inte annat än att åka med. Någon gång måste den stanna. Jag har inte bett om det här, har inte köpt någon biljett. Jag gillar inte ens att åka karuseller.

15 kommentarer:

  1. Mina tankar finns hos dig hela tiden.....Så vackert du skriver...........

    Ta hand om dig! Kramen Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder! Och vackra fjärilar. Hur har du gjort?

    Förstår att ditt liv måste kännas som en berg- och dalbana. Hoppas du får en chans att njuta av det roliga som väntar dig framöver.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Fina bilder o verkligen fina fjärilar! Effektfullt är ordet...

    Vill bara visa om du inte såg det att du numera har din webbutik som tips i en kanadensisk blogg:
    http://www.recycle-eh.com/apps/blog/show/6713879-more-ideas-for-easter

    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!

    Du skriver verkligen så man blir berörd.

    Tänker på dig...Hoppas ljuset blir större och starkare. Att backarna jämnas ut...

    Fortsatta soliga dagar...kanske med en hängmatta till tankarna att vila i om sommaren...?

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  5. Vad fint du skriver. Så målande.
    Fjärilarna var urfina. Vilken trevlig idé. Att slutföra ett projekt är något jag också skulle vilja göra...

    Köp dig en hängmatta vetja :-)

    SvaraRadera
  6. Detta var en underbar text att läsa!!! Både vacker och med humoristisk knorr <3 Fjärilarna blev underbara där på väggen.
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Du beskriver dina känslor väldigt fint tycker jag.

    Vackert med fjärilarna!

    SvaraRadera
  8. hej vännen! vilka bedårande bilder!! tänker på dig i din svåra tid nu, måste vara oerhört jobbigt och smärtsamt för dig!!

    du beskriver dina känslor otroligt vacker, precis som föregående talare skriver...

    ta hand om dig nu!!

    kraam s

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar blogg du har ! Önskar dig all kraft i världen! häls. miaw åland/finland

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara fjärilar!

    Du skriver så vackert gumman!

    Puss!

    SvaraRadera
  11. Vilket fiiiiint projekt!!
    Och du, den där texten tycker jag du ska spara. Väldigt bra beskrivet på hur du lever just nu. Du MÅSTE tillåta dig att känna så, det kommer ta lång tid att känna att man kan stå på stadiga ben igen. Många kramar!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    Nu har jag läst ikapp mig på dina senaste inlägg och jag sitter här med tårar i ögonen. Du skriver så vackert och fint om din syster, om sorgen och smärtan men också om glädjen, lyckan och livet som går vidare. När min bästa vän gick bort i sviterna av bröstcancer för några år sedan gick jag igenom en av mina största livskriser någonsin. Människor ska inte dö bara några 30 år gamla och lämna efter sig man och ett litet barn. Livet kändes svårt, orättvist och sorgen, saknaden och smärtan var svår. När livet fortsatte och vardagen återvände bit för bit kunde jag nästan känna mig skamsen över att jag kunde skratta, känna glädje och njuta av livet. Men jag övervann den där skuldkänslan och bestämde mig istället för att minnas alla de goda stunderna som jag och min bästa vän delade. Lyckan över att få haft den bästa av vänskaper i 20 år och att se till att njuta av varenda dag som jag har kvar. Det är jag skyldig henne. Att njuta, att se till att leva mina drömmar och vara tacksam för varje soluppgång. Begravningen var bland det svåraste jag har varit med om men samtidigt också det mest kärleksfulla, stärkande och kraftfulla jag någonsin varit med om. Det är något speciellt att tillsammans med andra dela smärta, sorg, saknad men också glädje, minnen och kärlek. Det har gått flera år sedan hon dog och det går inte en dag utan att jag tänker på henne. De flesta av dagarna är det med ett leende men ibland även dagar med tårar. Speciellt då det händr saker som jag hade velat dela med henne. Men hon finns med mig alltid.

    Vad fint det blev med fjärilarna vännen! :) Och du, från en som ofta dinglar med benen över hängmattekanten - se till att köpa dig en hängmatta. Vardagslyx av den allra bästa sort och något jag varmt rekommenderar. :)

    Ha en fin påsk du fina och du, en dag i taget!

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Hej snäckan!
    Så fint det blev med ditt pyssel! :)

    Jag har inte heller köpt någon biljett till livets karusell. Antar att den kommer med på köpet redan vid födseln.
    Det är till att gilla läget, bita ihop och hänga med så gott man kan.
    Ibland är det magiska känslor med pirr i hela kroppen och ibland är det total förvirring och allt känns kaos, det gör ont i kropp och själ och det känns som hjärtat fullkomligt brister.
    Då är det härligt med någon nära, en vän, som ser till att man inte faller ur karusellens vagn...

    KRAM min fina vän!
    //Tina

    SvaraRadera
  14. Vad vackert du skriver! Du är lyckligt lottad som har någon att hålla i handen när livet rusar upp och ner. :)
    Varm kram

    SvaraRadera
  15. Vad fint det blev och vad fint du skriver. Förstår att det är tungt.

    Önskar dig en Glad Påsk och ta väl hand om dig!
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails