torsdag 21 april 2011

En tung start på dagen

Dagens nyhet i webbutiken: Praktisk pilkorg från Burgon & Ball.

Gav mig iväg till motionsspåret i morse i hopp om att få en riktig härlig start på dagen. Skogen är magiskt vacker nu. En oändligt stor bädd av vitsippor breder ut sig och träden som börjar bli gröna lyser upp som små solar. Jag njöt. Ända tills jag blev omsprungen av mjölksyran och tröttheten. Aldrig har den väl sprungit ifatt mig så snabbt som idag. Min idylliska löparrunda förvandlades till en jobbig och tung straffrunda. Senaste veckans lathet och fikastunder gjorde sig tydligt påmind. Jag såg stora chokladbollar som skuttade framför mig på långa spinkiga ben. De skrattade och hånade mig och mitt flås...

Jag mötte en dam som hade ett betydligt raskare löparsteg än mig. Såg att hon log åt mig men jag vet inte riktigt om jag fick fram något leende tillbaka. Tror nog att min trötta kroppshållning sa så mycket mer än ett framtvingat leende. Till slut tog iallafall den evighetslånga löparrundan slut och nu i efterhand känns det riktigt skönt. De där chokladbollarna får skratta så mycket de vill åt mig, nästa gång är det kanske jag som skrattar åt dem!

7 kommentarer:

  1. hihi, det är rätta takter det! :)

    GLAD PÅSK!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Vad trist med en tung löparrunda, det har man ju varit med om. Dock skriver du så härligt att du får rundan att kännas som underbar, för mig som lösare iallafall.

    Glad påsk

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är som tar dig ut, själv fick jag ett sms från min bästa vän som var å joggade, gissa om tårtan växte i min mun då *fniss* Påskkramar från en som är sjukt avis på din julkatalog ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är ju iallfall skönt när man väl sprungit färdigt (säger en som aldrig springer för att det är såååå tråkigt ;))

    Hälsar Linda

    SvaraRadera
  5. Bra gjort ändå!
    Sen vår hund dog blir det inte så många promenader tyvärr. Det är så svårt att få det att bli av. Tur att det börjar bli dags för trädgårdsarbete nu.

    Ha en skön påskhelg!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Var också ute i spåret idag och var väldigt stolt över att jag orkade springa hela vägen utan att vila - dock i snigelfart!

    En glad påsk önskar jag dig!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Heja dig som springer över huvud taget!!! Hade jag sprungit brevid, så hade du känt dig som världsmästare i löpning! Jag lovar! (en fördel med att att sjukdomen ännu inte släppt taget är att jag inte KAN springa...hihi;)

    Hoppas det känns bättre redan på nästa runda!
    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails