torsdag 14 april 2011

Ett sista farväl


I morgon är det dags att återigen ta farväl av min älskade syster. För några veckor sedan gjorde jag det första gången - på sjukhuset, sittandes vid hennes sida, gråtandes och förstörd.
Nu är det dags igen... Det kommer att bli svårt och egentligen vill jag bara fly. Skulle vilja fly till en plats där tyngden i mitt bröst försvinner och där den jobbiga sorgen förvandlas till ljusa, fina minnen.

Men i morgon är det begravning. Det går inte att fly. Jag kommer att vara där och jag vill faktiskt vara där. På något sätt ska jag klara det...

14 kommentarer:

  1. Så mycket upp och ner i ditt liv på en och samma gång... Tänker på dig.

    Stor kram!

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åhh jag vet inte vad jag skall skriva om jag skall vara ärlig men jag lovar att tänka på dig hela dagen för detta måste vara oerhört tufft, kan inte ens föreställa mig. Stor stor stor kram från mig

    SvaraRadera
  3. Jenny,
    man kan inte bli annat är otroligt rörd och fylld av sorg när man läser. Och så blir man så berörd av kärleken till ett syskon som du beskriver...

    Man önskade ju att ingen skulle behöva vara med om detta...

    Tänker på dig imorgon...

    Största kramen Mariette

    SvaraRadera
  4. Jag förstår dig precis. Det blir en svår dag. En dag som kommer att göra ont. Jag gissar dock att det även kommer att bli en vacker ceremoni. En ceremoni med ett avsked vacker att minnnas. Ett vackert sista farväl.

    Värt att minnas är också att var gång du tänker på din syster finns hon med dig. Detta genom resten av ditt liv.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig idag och önskar dig all styrka
    Stor kram <3

    SvaraRadera
  6. Maria Alfredsson15 april 2011 18:52

    Jag har tänkt på er hela dagen Jenny och vill bara skicka en massa kramar.
    /Maria A

    SvaraRadera
  7. ♥ Jag tänker på dig och sänder styrkekramar i mängder!!! ♥ Finns här om du behöver...

    Tina

    SvaraRadera
  8. Hoppas att det gick skapligt, har tänkt på dig idag. Stor kram Anne

    SvaraRadera
  9. styrkekramar till dig från mig fina du!! kan ju inte föreställa mig, men det gör oerhört ont att läsa det du skriver!!!! ta hand om dig nu!

    SvaraRadera
  10. Så ledsen för din skull.........


    Finns inga ord.....

    Med värme, kram Anna

    SvaraRadera
  11. Det är sällan jag tappar orden, men här finns det inga ord för hur mycket jag känner för och med dig. Varma kramar till dig och dina nära!

    SvaraRadera
  12. Skickar en stor kram till dig. Precis som så många andra vet jag inte vad jag ska säga. Mer än att jag tänker på dig!

    Kram <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails