måndag 4 april 2011

Måndag hela veckan lång


Måndag igen. Veckorna rullar på och måndagarna har förvandlats från en utav veckans jobbigaste dagar till den bästa.

Det är något speciellt med den här veckodagen. En ny start och nya tag. På måndag morgon har jag energi, alla uppgifter i kalendern känns som en rolig utmaning och det är svårt att inte börja med allt på en gång.
Sedan rinner den där kraften och entusiasmen av, dag för dag, och på fredagen känns det mesta jobbigt och jag ligger helt slut i soffan på kvällen. Om jag fick välja skulle jag ha måndag hela veckan lång. Men då skulle väl troligtvis glädjen försvinna ganska snabbt. För som med allt annat här i livet behöver vi alla dessa upp och nedgångar för att uppskatta det vi har.

4 kommentarer:

  1. Nu när du skriver så där så kan jag inte annat än att hålla med, måndagar ÄR rätt härliga, även om jag nog gilalr torsdagar bäst :-) KRAM

    SvaraRadera
  2. Här har du en till som håller med dig!:) Borde vara alla förunnat att känna såhär inför sitt arbete!
    Bilderna är så otroligt fina Jenny!!! Den sista skulle du sälja som tavla!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Wow, det var en ny måndagsvariant! Fin kanna också, och FINA foton som alltid!
    Skön kväll! /Cecilia

    SvaraRadera
  4. milk is good for our health. Nice post

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails