tisdag 26 april 2011

Trädgårdsarbete

Underbara vitsippor från vår trädgård. Vi väntar länge med att klippa vår gräsmatta så att vi kan njuta så länge vi bara kan av alla vårblommor som växer fritt på gräsmattan.

Så var då påskhelgen slut för detta år. Barnens magar är fulla av godis och jag och min sambo är jordig under naglarna. Vi har umgåtts med familj och vänner i dagarna tre och mellan det har vi alltså varit ute i trädgården och jobbat och njutit av det underbara vädret.




Sten har vi i massor i vår trädgård och mer kommer det att bli. Vi blandar friskt med grus, plattor och stora stenar.


Vi har många rabatter men lite växter. Så extra roligt var det när min kära sambo fick växter i födelsedagspresent av svärföräldrarna.



En utav våra magnolior blommar. Jag är glad att rådjuren låtit den vara i fred i år.



Jord fylls på i alla odlingsbäddar och lilltjejen ska självklart hjälpa till. Till skillnad mot storebror tycker hon inte riktigt om att lorta ner sig.


Det har med andra ord varit lite ledighet från webbutiken i några dagar men nu är det full fart igen och en hel del att jobba igen. Min tanke är att vara igång med fotograferandet den här veckan igen, vi får se hur det går... 

6 kommentarer:

  1. Så ljuvlig påsk, precis vad ni behövt, umgänge med varandra å andra kära, sol, och massor av tid att vara ute å njuta - ibland måste batterierna laddas <3 Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Magnolior är heeelt underbara. Det är en av mina missions att få in magnolior i varje trädgård ;)

    Härligt att du haft det bra!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Så underbart o kunna vara ute o njuta av sin ledighet. FInns nog inget bättre...

    Ha en underbar dag!

    Puyss!

    SvaraRadera
  4. Så himla fina bilder!

    Ja, det var fantastiskt för oss alla - kändes som att det hade mer "hjärta" än nöjesparker som Liseberg osv, även om det självklart är kommersiellt. :-)

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Vad fint det ser ut i er trädgård!
    Här blandar vi också, sten, plattor,grus och gräs.

    Vilken bra födelsedagspresent...växter!
    Vad kul.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Åh, I just lööööv eran grusgång i trädgården! Önskar jag fick ta mig en titt någon gång! KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails