söndag 3 april 2011

Vecka 13 SÖNDAGSBILDEN

En liten tjuvtitt på min bröllopsklänning.


Jag har skrivit om våra bröllopsplaner tidigare. Det hela bestämdes förra sommaren och det kändes fantastiskt. Vår tanke var att ha ett avslappnat och glädjefyllt bröllop i Spanien. Att ha våra familjer med oss på vår stora dag är väldigt viktigt då de betyder så otroligt mycket för oss. 
Nu blir det tyvärr inte riktigt så... Efter det som hänt var vi väldigt tveksamma om det skulle bli något bröllop eller ej. Det kändes fel med en sådan glädjens dag mitt i all sorg. Men nu har vi iallafall bestämt oss för att fullfölja våra planer. Jag vet att det hade varit min systers önskan. Vi pratade bröllop nästan varje dag och hon var den enda som visste alla detaljer. Hon var så glad för vår skull och ville inte på något sätt att våra planer skulle ändras.

Vi har insett att hur många år vi än väntar med vårt bröllop kommer hon inte kunna vara med oss. Vi har också fått oss en tankeställare över hur skört livet är och känner att vi inte ska skjuta upp något sånt här viktigt eftersom man aldrig vet hur framtiden ser ut.
Och jag vet att min syster kommer att vara med oss denna dag, hon kommer att se oss med ett leende på läpparna. Och vi kommer vara med henne; i våra tankar och i våra hjärtan. 


Nu har även min lilla Maja fått sin klänning, hon är såååå lycklig!!!

10 kommentarer:

  1. Tror som du... att din syster hade velat att ni skulle fullfölja bröllopet. Att mitt i all sorg ändå kunna få glädjas över bröllopet...Att ta vara på livet och vara rädda om varandra och sina nära kanske är en klyscha, men den är SÅ sann! En STOR kram vill jag ge till blivande frun :o) från Fru Myrsell

    SvaraRadera
  2. Åh vännen... jag tror också att ni gör helt rätt mitt i sorgen. Helt klart är hon med er också, absolut! Jag säger precis som du och Fru Myrsell, att vi måste ta vara på livet.

    Glimtarna av klänningarna ser ljuvliga ut!
    Förstår att det är spännande för barnen:)

    STOR KRAM
    Vi hörs!!
    / fru Ström

    SvaraRadera
  3. Åh Jenny,
    vilka kloka fina tankar.

    Inget kan ju bli annorlunda, men jag tror också att den man älskat så mycket och haft så nära inpå i livet aldrig hade velat att man skulle ställa in något.

    Hon kommer att var där med er ändå.

    Klänningen ser helt underbar ut...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Det låter som ett klokt val i mina öron.. Kram och lycka till med bröllopsplaneringen! //Petronella

    SvaraRadera
  5. Åh, kära du... det låter så klokt. Din syster vill så klart inget hellre än att ni ska vara lyckliga och gifta er. Precis som enligt planerna... som du skriver finns hon där med er i stunden.

    Lycka till nu med allt! Klänningen ser helt underbar ut.

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  6. Självklart ska ni fullfölja som planerat, inget hade glatt din syster mer är jag övertygad om <3 KRAM

    SvaraRadera
  7. När livet skakar om en förstår man vad som är värt i livet. Man blir påmind. Självklart ska ni gifta er. Vad mysigt!

    SvaraRadera
  8. Jag har helt missat detta då jag varit lite dålig på att titta in sista tiden. Jag beklagar verkligen men hoppas att ni kan komma framåt och få en fin dag.

    Stora kramar

    SvaraRadera
  9. Livet är för kort för att inte leva det och njuta av det man kan. Det låter som ett klokt val att genomföra bröllopet i alla fall. Hoppas att det blir underbart, även om din syster inte kommer att vara med fysiskt!
    Så spännande med klänningarna, de är säkert jättevackra!
    Varm kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails