tisdag 3 maj 2011

Tisdagstema v.18 FAVORITBLOMMA


Det känns som en omöjlig uppgift att välja ut EN favoritblomma. Det finns ju så många och alla är de speciella på sitt eget lilla sätt.
Mårbackan är en blomma som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Dess rosa nyans är den "perfekta" enligt mig och denna växt betyder vår & sommar och ger mig härliga minnen av min fina mormor som var en sann blomälskare.

Jag är tacksam att jag har en trädgård där jag kan njuta av blommor i massor. Stjärnmagnolia, lila tulpaner och gullvivor slåss om uppmärksamheten just nu. Snart byts dom ut till rhododendron, stjärnflocka, rosenskära, pioner... ja, listan kan göras lång. Jag njuter utav dem allihop och för varje år blir dom fler.

Har du någon favoritblomma?


Kika in på Inspirations Fabriken för att se fler bidrag till veckans tisdagstema!

3 kommentarer:

  1. Jag säger som dig, det går inte att välja ut bara en favoritblomma. Men om jag måste så säger jag nog också Mårbacka. Den ljusrosa färgen och de stora, ljusa bladen är underbara.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Mårbackan är också en favorit bland pelargonerna!

    Wow så fint ni verkar ha i trädgården! Själv kallar jag knappt vår lilla plätt för trädgård, mer baksidan hihi:0 Och så himla fint sovrum!! Inspirerande!!!:)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Underbart. Mårbacka är en favorit här med. :) Är svag för lila, vita och ljusrosa blommor.

    Ha en fin kväll!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails