söndag 8 maj 2011

Vecka 18 SÖNDAGSBILDEN

Vattning av tulpanerna i kvällssolen.


Värmen och sommarkänslorna kom tillbaka!!! Det trodde jag inte i tisdags när det snöade. Allt känns så mycket lättare när solen skiner och temperaturen är ljummen. Jag hoppas nu att vädret kan hålla sig lite mer stabilt än vad det varit den senaste veckan.

Helgen har varit härlig med Lisebergsbesök, kosläpp, trädgårdsarbete samt renovering. Barnen har fått sin dos av lek och djur och jag och min kära sambo har fått vår dos att trädgård och försmak av semesterkänslor.
Kvällarnas arbetsschema har nu utökats med vattning av alla gamla och nyplanterade växter. Det växer så det knakar och vi njuter utav alla dess färger och dofter. 



Dottern vattnar blommorna på sitt eget lilla sätt. Vet inte riktigt vad tulpanen säger om detta men lilltjejen är väldigt glad över att få hjälpa till. Och är hon glad så är jag glad!

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Vilka underbara bilder Jenny!:) De andas varm sommarkväll lång väg och den andra bilden är ju bara hur söt som helst. :) Vad roligt att dottern tycker om att vattna hon med. :)

    Visst är det helt underbart att solen, värmen och sommaren vände åter och precis som du säger så känns livet mycket lättare då. :)

    Vilken fantastiskt fin helg ni har haft tillsamans hela familjen. Mysigt! :)

    Jag hoppas att din vecka börjar i samma fina anda och att ni får många fina stunder i kvällssolen i er trädgård.

    Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Så mysig helg ni verkar ha haft <3 Och klart mamma är glad om barnen är glada *ler* Låter iaf ljuvligt med både kosläpp å liseberg - inget av det hade jag tackat nej till! Hoppas du får en fin start på veckan <3 KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ja vilken helg det varit - är så glad för den! Nu spritter det i livsandarna (men plånboken är tom, det fanns ju så mycket fina blommor i blomsterhandeln...)!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails