söndag 29 maj 2011

Vecka 21 SÖNDAGSBILDEN


Mors dag och därmed inte vilken söndag som helst. Vi brukar inte överösa den här dagen med presenter utan det handlar mer om omtanke och den där extra kramen som är så härlig både att få och att ge.
Nu börjar mina barn bli så pass stora så att det faktiskt är dom som firar mig och inte min kära sambo,  även om det var tack vare honom som jag fick frukost på sängen och en bukett doftande syrénkvistar. Men barnen var med, deras ögon utstrålade lycka och jag fick den där kramen som jag önskade mig mest av allt.

Själv vill jag fira min kära mor. Min älskade mor som kan konsten i att vara den bästa mamman och den bästa vännen på samma gång. Det kan ju faktiskt vara en svår balansgång men hon kan det. Hon finns där, vilket humör jag än är på och vad jag än gör. Den där varma och trygga handen på min rygg ger mig styrka och mod som jag behöver och bär med mig under hela livet. 

Ha en fin söndag!

7 kommentarer:

  1. Så underbar din mor låter, nästan som min *ler* Skämt å sido, sin mamma kan iaf inte jag vara utan, hon är jätte viktig för mig!!! Och jag hoppas bli lika viktig för mina barn då de är vuxna! KRAM

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver om din mamma Jenny!! Hurra för henne! Och visst är det den där lilla extra omtanken som gör det!:) Jag väntar hem mina barn nu ikväll, för lite mys!:)

    KRAM
    milla-andante.blogspot.com som fortfarande inte kan kommentera via blogger och googlekontot... VAD ÄR DETTA???

    SvaraRadera
  3. Camilla: Ja, blogger fortsätter att strula och jag har inte heller kunnat skriva kommentarer förrän nu...

    SvaraRadera
  4. Ha en jätte fin kväll och en bra början på den nya veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. det är fint både att vara mamma och HA en mamma! Här hemma är det dock maken som står för att det ska bli något firande, men mina små yrväder är ändå dem som förgyller dagen.
    Ullis

    SvaraRadera
  6. Att ha en mamma är en otrolig skatt!
    Vi firade vår mamma med våfflor i gröngräset! Strålande!

    Ha en fin måndag också! :-)
    Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  7. Ja, det är mysigt på Mors dag - men inte så mycket för uppvaktningen utan för det du beskriver; en extra kram och extra mys. :-)

    Fint du skriver om din mamma! :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails