onsdag 25 maj 2011

Vem sa att gult är fult?


Vem var det egentligen som sa att gult är fult? Kanske var det jag men i så fall tar jag tillbaka det.

Färgen dyker upp mer och mer i min inspirationsmapp. Jag gillar den matta, lite smutsiga nyansen bäst. Fast den starka och skrika gula tonen kan ju också vara riktigt snyggt. Så ja, jag har nog accepterat gult som färg.


Och återigen inspireras jag av bilder FASTÄN jag nog inte skulle vilja ha likadant själv här hemma. För visst kan det väl vara så, att man tokgillar något men ändå inte skulle välja det själv?


Gult känns ju extra bra så här års när sommaren närmar sig. Hur underbara är inte rapsfälten eller en stor och präktig solros? Eller den där gul och vit mönstrade sommarklänningen som går riktigt fint ihop med brunbrända ben. Eller den där isande kalla Fantaflaskan som lyser med sin läskande färg och som smakar extra gott en varm sommardag. 

Det finns så många exempel så jag har övertygat mig själv för länge sedan. Gult är absolut inte fult!

6 kommentarer:

  1. Psst vännen jag gillar inte gult hihi/ Kram A

    SvaraRadera
  2. Jag tokgillar ofta saker som jag ändå inte vill ha hemma, så jag tycker visst att det kan vara så. Man gillar ju det av olika anledningar - och alla anledningar kanske inte fungerar i mitt eget hem. :-)

    SvaraRadera
  3. gillar också gult mer och mer, och drömmer om att ha ett gammalt gult skåp här hemma, det är bara det att det är svårt att börja sätta in en ny färg i sitt hem, svårt att hitta en bra plats när man inte har något att matcha mot!
    Vilken fin blogg du har!
    Ha en fin dag! Ullis

    SvaraRadera
  4. Fräscht med gult! MEn i lagom dos tycker jag... :)

    Hoppas du får en underbar dag!

    Puss!

    SvaraRadera
  5. Jag har också haft lite svårt för gult, men kommer på mig själv att gilla den i ljusa nyanser, pastelligt gult och mer jordig gul. Väldigt fina inspirationsbilder <3 KRAM

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Jag kanske snor de två sista någon gång, med en länk hit :) Ha en fin kväll //Petronella

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails