måndag 20 juni 2011

Födelsedag

Glad 5-åring.

Leksaker till poolen och havet är det som gäller just nu.

Dagarna rullar på med en väldans fart. Dagarna varvas med bröllopsförberedelser, födelsedagsfirande, middagsbjudningar och så givetvis det slappa semesterlivet. Igår fyllde sonen 5år och jag tror nog att det kändes lite speciellt att få fira sin dag i Spanien. På kvällen hade vi firandet på takterassen och idag blir det glasskalas vid poolen för att fira kusinen.
Vi har det bra med andra ord fastän jag emellanåt visar mig från min klantigare sida. Här om dagen gick jag in i vår glasdörr med full fart och näsan och käken fick sig en rejäl smäll. Nu går jag här med både bulor, blåmärken och fläskläpp och håller tummarna för att det ska hinna gå bort till vår bröllopsdag.

Födelsedagsmiddag uppe på takterassen.

Lillasyster som tror att det är bröllop varje dag.


Tack snälla ni för alla fina kommentarer, det värmer så gott. Jag tittar in hos er när jag kommer hem sedan.



10 kommentarer:

  1. Men din stackare- jag vet hur det känns jag gjorde samma sak fast här hemma i Sverige på ett av Heron citys stora glasväggar. Man blir så chockad;) Hoppas verkligen det lägger sig snabbt för dig. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Oj då! Det var ju inte roligt att du sprang in i glasväggen! Håller tummarna för att du är helt återställd när den stora dagen kommer!

    För övrigt verkar ni ha en helt underbar tid inför bröllopet! Smart att åka iväg och på så vis slippa det mesta härjet som det annars kan bli inför sådana stora händelser.

    Ha en fortsatt skön semester!
    LYCKAT TILL på bröllopet!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilka underbara bilder! Ni ser ut att ha det så himla mysigt. Förutom att springa in i glasvägg, det är ingen höjdare. ;)

    Ha en fortsatt fin semester och stort LYCKA TILL på bröllopet!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  4. Åh, så underbart!! Nu börjar jag verkligen ifrågasätta vårt beslut att välja Danmark istället för Spanien i år ;) Fast egentligen vill jag ju helst ha både och!

    Kram Pernilla (vardagslyx)

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Så härligt ni verkar ha det!
    Här hemma regnar och blåser det (som vanligt).

    Du, det där med glasdörrar, det har jag också gjort, det är faktiskt farligt!
    Det är nog vanligare än man tror.....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Grattis till din fina 5-åring!! Kan tänka mig att det är lite extra spännande att fylla år där nere! Och att din andra sötnos tror att det är bröllop varje dag är ju helt underbart;)

    Men glasdörren... ajajaj... det blir lite extra smink och en tacksam tanke att det inte gick ännu värre, usch vad det måste gjort ont din stackare.
    Spännande att det drar ihop sig!!!! Själva missade vi vår 20-åriga bröllopsdag i förra veckan...hahah... Men det går ju att ta igen;)

    Fortsätt njut av värme och ledighet och varandra!
    Hälsa blivande maken!:)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! :)
    Va härligt ni verkar ha det!! Underbara bilder och jag känner ännu starkare att jag vill komma iväg jag med. Jag och min bror med familj ska träffas nu i dagarna och kolla om vi inte hittar en resa nånstans...

    Vilken tur du hade ändå...med dörren! Själv drog jag i våra glasparti ut mot altanen förra veckan, så det tjongade. Några dagar senare gick Anton med näsan rätt i. Vi skyller på fönsterputsaren!! ;) Hihi!

    En annan förblir nog ogift. Jag får nog leva i synd hela livet...snyft!
    Lyckliga du som snart tar steget över till den vigda ligan. Bilder! BILDER!!! ;P

    Kom hem snart! Tänker på dig!
    Kram du goa

    SvaraRadera
  8. Klart man är glad :) när man fyller år!
    Presenter och tårta och grejer, Hi hi!


    Kan DU hjälpa oss lite fort??
    Gilla denna butik på FB + bilden i deras logg på min sons Får... ?

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150225995202491&set=o.134948459896859&type=1&theater

    Priset är en Sulkybarnvagn, så vi vill gärna vinna!
    Har legat 1a i över en vecka, men nu har en gått om mig stort. Behöver alla röster jag kan få...

    Länkar alla i min blogg som gillat våran bild!
    Skulle uppskattas enormt, snälla snälla :)

    SvaraRadera
  9. Men så trist om du ska vara blåmärkt på bröllopsdagen.

    Ha det fortsatt fint. Glad midsommar!

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott till er fine lille kille! :) Och vad härligt att få fira sin födelsedag nere i Spanien. Ett härligt minne! :)

    Din stackare! Vad otäckt att springa rakt in i en glasdörr. Tur att det trots allt gick bra och jag hoppas att det värsta av svullnaden och blåmärkena hann lägag sig innan bröllopet. Om inte så är smink räddaren i nöden. ;)

    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails