onsdag 13 juli 2011

Att få sig en tankeställare


Så var vi där igen. Känslor i massor och funderingar kring livet.

Tidigare idag åkte mannen och barnen iväg med släpet för att hämta grus. Hem kom de med en kvaddad bil men ETT, TVÅ, TRE  - alla satt i bilen! 
En hjullastare hade kört på dem och det hela hade kunnat sluta riktigt illa. Bilen är det inte mycket med längre och sonen är så ledsen över att "mammas" bil inte är hel. Han erbjöd mig pengar från spargrisen, men jag, jag struntar totalt i bilen och är bara så enormt tacksam över att min kära familj är oskadd. 
Jag får rysningar vid tanken på vad som hade kunnat hända samtidigt som jag känner en enorm tacksamhet över att det gick så bra.

15 kommentarer:

  1. Ibland tvingas man att fundera i dessa tankebanor som du redogör för i ditt inlägg. Så har även jag gjort. Tänker på två-åringen som nyligen blev dödad av en rattfull eller fotollspelaren som blev huggen till döds, bara sådär. Vi vet ingenting om morgondagen. Läskigt men sant.

    Så skönt att det gick bra för de dina. Vad är väl en bil, ingenting i sammanhanget.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Ja fyy så skört livet är, så skönt att de klarade sig. Min far fick en stroke för ett par år sedan, nu klarade han sig, men man vet aldrig! Jag har lärt mig att aldrig skiljas osams, och inte hålla inne med min kärlek för andra, utan tala om det medans de är i livet!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. ojjj vad fort allt kan gå... förstår att känslorna vajar... Härom veckan blev en bil bakom mig i en bil kö på körd av en fartdåre... Jag hade just rullat fram några meter så jag klara mig men kvinnan bakom mig fick troligen nackskador... Jag blev ganska chockad över händelsen.
    StyrkeKram från mig

    SvaraRadera
  4. Det är väl de där tankeställarna man gillar bäst -när allt gick bra men man ändå fick chans att tänka till lite...
    KRAM till dig.. Dröm sött i natt, inget om vad som kunde ha hänt men inte hände! /Cecilia

    SvaraRadera
  5. Fy, men vilken tur att det gick bra.
    'kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Tack gode gud att inget hände Jenny!!!!



    BAMSEkram

    SvaraRadera
  7. Så är det...fort kan livet ta en annan vändning.
    Glad att allt gick bra.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Nu gråter jag Jenny. Jag läser detta och jag läser ditt inlägg om nya kusinen. Så många känslor. Jag orkar inte ens tänka på hur illa detta kunde ha slutat. Fy fasiken Jenny... Du, nu tar vi vara på våra liv ännu mer! Är så glad jag också att jag lärt känna dig och längtar efter att träffas snart igen! Kram om dina tre fina familjemedlemmar från mig!!

    SvaraRadera
  9. Herregud! Det kunde gått riktigt åt pipsvängen. MEn oj va glad jag är att alla klara sig oskadda! Då skiter man fullständigt i bilen!


    PUss!

    SvaraRadera
  10. Åh FY så läskigt - jag är glad att det gick bra för alla! Rart av din son att vilja hjälpa mamma. :-)

    SvaraRadera
  11. Fy farao, vad läskigt! Tur att det gick bra!

    SvaraRadera
  12. Men vad ni är med om!! Skönt att de är oskadda iallafall. Kram och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  13. Så skönt att det gick bra! Fy så otäckt! Å även här har det blivit grått... regnet är på väg. Men mina böcker får vänta, för här väntar Dop i dag av en väns lilla flicka. Lämnar en stor kram till dig <3

    SvaraRadera
  14. Men kära du, fy vilken hemsk upplevelse! Tack och lov att allt slutade bra.

    Läste nyligen ett inlägg om just hur folk kör av Fredrik Backman. Det berörde verkligen. Det är så jag känner varje gång jag är ute och kör med Alex i bilen.

    Synd bara att tjejen som körde bilen antagligen aldrig kommer läsa inlägget. http://fredrik.cafe.se/personligt-meddelande-2/

    SvaraRadera
  15. Glömde skriva: STOR KRAM till söta dig!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails