lördag 9 juli 2011

Ett nytt liv


Det har varit väldigt många privata blogginlägg det senaste halvåret. Känslomässigt har det hänt otroligt mycket och det är nästan så jag har svårt att hänga med i alla svängningar. Idag har vi fått känna på livet från den allra bästa sidan. Barnen har fått ännu en kusin och vi är alla så glada och nyfikna på detta nytillskott.

Sedan min syster gick bort för några månader sedan är det många funderingar på livet och sökande efter lycka. Och trots sorgen, saknaden och tomheten efter henne kan jag ändå glädjas åt allt positivt som händer. Vi fick vårt drömmars bröllop, jag har underbara människor runtom mig, jag får jobba med det jag brinner för och idag har det alltså fötts ett helt nytt liv, en liten tjej. 
Jag börjar acceptera att jag inte kan styra allt som händer och inser att jag inte på något sätt är ensam om detta. Glädje och sorg hör ihop på något konstigt sätt. Det är visst det här som kallas livet.

5 kommentarer:

  1. Kloka insiktsfulla tankar... man har liksom fler av dem efter att ha manglats igenom något man inte önskade sig..

    Jag ska bli moster för första gången i december. Ser fram emot det!
    Ha det gott!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Fina ord idag! grattis till nya lilla tjejan! kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Så positiva funderingar du har trots och tack vare allt som hänt! Så roligt med ett nytt litet liv <3 Och bilderna från ert bröllop är verkligen som hämtade ur en saga eller ett glassigt bröllopsmagazin för personliga och sagolika bröllop :-D KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails