tisdag 5 juli 2011

Fågelholk som nappförvaring


Dagens nyhet i webbutiken: Fågelholk från svenska Keepstyle.


Lillasyster har en sådan här fågelholk. Det är en utav hennes käraste ägodelar eftersom det är hennes nappförvaring. Dom där napparna är verkligen det bästa hon vet...
Sonen tog aldrig napp som bebis men Maja har dem desto mer. Senaste halvåret har hon endast fått nappen när hon ska sova vilket gör att hon vill sova mest hela tiden. 
En dag hittade vi henne längst inne i garaget med nappen i munnen. Hennes skyldiga ögon avslöjade att hon själv visste att hon egentligen inte fick. Hon är som en tonårstjej som står och smygröker när tillfälle ges.

Nästa vecka är det dock slut på dessa napptider. Vi försöker förvarna henne om vad som komma skall, men jag undrar jag om hon förstår vad det innebär. Vi är förberedda på många sömnlösa nätter och en väldigt missnöjd tjej. Är det möjligtvis någon som har tips på en smidig övergång?

9 kommentarer:

  1. Våra pojkar slutade tvärt - vi sade att Tomtens barn behövde napparna (trots att det var mitt i sommaren när den yngsta slutade) också gjorde vi tillsammans ett fint paket till dessa barn med napparna i. Därefter tågade vi till skogen och lämnade nappaketet under högtidliga omständigheter - och tänk; när vi kom hem så hade Tomten av ren tacksamhet lämnat paket vid ytterdörren!

    Tror det hjälpte jättemycket att de dels såg napparna packas ned och fick hjälpa till + att de fick höra att de skulle ges till dem som behövde dem bättre (paketet var ju en bra distraktion också), för på kvällen ville de bara ha bekräftelse på att napparna var i skogen hos Tomtens barn och sedan var det inte mer med det. Fort var det glömt (och då var de ändå båda riktiga nappälskare).

    Puh, nu skrev jag ju en halv novell! :-D

    SvaraRadera
  2. Luran ÄLSKADE sin napp och vi gruvade så för att få henne å sluta, men det var nog vi som gjorde det till ett problem i vår fantasi, för när hon väl gav bort napparna till trollbarnen så frågade hon på kvällen efter dem, men sedan inget mer. Hon konstaterade bara att hon var stor!!! Å detta trots att lillebro då hade nappar som hon lite längtansfullt ibland norpat, dock utan att ha i munnen, utan hålla i handen *ler* KRAM och lycka till!

    SvaraRadera
  3. men det var den sötaste lilla nappförvaringen jag har sett! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Mina barn var också nappälskare, men ärligt så kommer jag inte ihåg hur vi slutade... men jag har hört liknande historier som de andra skrivit om och att de fungerat bra. Kanske kan ni även komma på något annat spännande som hon nu kan förvara i den ljuvliga fågelholken!

    KRAM och lycka till!:)

    SvaraRadera
  5. Jag ska dela med mig av hur vi gjorde med vår Lillfis.

    Lillfisens gudfar hade blivit pappa till en liten pojke. Då bestämde vi tillsammans att han skulle få napparna. Lillfisen la napparna i ett stort kuvert. Han fick sätta på frimärke. Jag skrev adressen. Vi gick till brevlådan. Han fick själv lägga i brevet i lådan.

    På så sätt gav han själv bort sina nappar. Han visste att han skickat dem och att han själv skött det hela. Det blev en natt som var orolig.

    Lycka till.

    SvaraRadera
  6. Mamma har berättat att när jag var liten ville jag inte heller sluta med nappen. Men så skickade vi ett paket till Tomten med alla napparna, det gick bra! :)

    Hoppas ni kommer på någon lösning.
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  7. Så söt den är. Hade mina barn fortfarande haft napp så hade jag köpt en sån direkt! :)

    Mina tjejer började tugga i sönder napparna. Så jag sa till dem att jag inte köper fler... Och det gjorde jag inte. Och det var inga problem alls faktiskt.... De slutade väl när de var runt 2 tror jag. HAr för mig att den stora hade napp lite längre. Typ 2 år o tre månader kanske?

    Hoppas ni har en underbar dag!

    Puss!

    SvaraRadera
  8. Ville bara titta in och säga hej.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Det brukar faktiskt inte bli så illa som man befarar! Bara man inte ersätter napparna med något annat - som välling t ex. Livsfarligt. :-/

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails