torsdag 14 juli 2011

Regn


Svensk sommar. Den är ju så fantastisk vacker och underbar men den har ju även sina nackdelar, även om de inte på något sätt väger tyngre än fördelarna. En utav dessa nackdelar kan vara vädret som är allt annat än stabilt just nu. Juli månad har verkligen inte varit något vidare och dagens temperatur och regnväder gjorde att vi till slut kröp upp framför braskaminen. Vi envisades att sitta ute då jag hade finbesök men till slut blev kylan för mycket.

Regnet ska tydligen fortsätta och det är lika bra att gilla läget. Imorgon ska jag passa på att göra de där sakerna som jag inte riktigt har ro med när det är fint väder ute. Bakning till exempel. Och så fortsätter besökandet med vänner. Det är det fina med ledighet och sommar, man passar på att träffa alla fina vänner som man annars kanske inte riktigt hinner med i vardagens tidspressade vardagspussel. Och när man träffar fina vänner spelar det inte heller någon större roll om vädret inte är det bästa. 

7 kommentarer:

  1. Vi har inte regn ( men ärligt skulle vi behöva det ) men sista åskan plockade bort minst 10 grader från termometern ( 20 grader just nu ) Hoppas på att värmen snart återvänder och att den även hittar till dig...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! :) Jo jag har haft sem en vecka. Vabbade veckan innan den (Anton skadade sitt knä och fick sy...) De senaste två veckorna har jag bara jobbat förmiddagen. :) LYX!!
    Men nu är det semester på riktigt!! :)
    Allt känns så härligt!! ...förutom vädret då. Men det finns värre saker...eller hur?! ;)

    Imorrn ska jag åxå baka...och packa. Vi åker till Falkenberg på lördag i vanlig ordning. Sen har vi bokat Cypern med min bror och hans lilla familj om några veckor!!! Whiiii!

    Kramkramkramkram

    SvaraRadera
  3. Hua sicket väder, jag som försökte framkalla solen med mitt inlägg;) Underbart att ha en braskamin och krypa upp vid. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. I lagom dos kan regniga dgara också göra gott tänker jag. Vilken fin bild du tagit.

    SvaraRadera
  5. Fast ibland kan man faktiskt längta lite efter regn så man kan få gjort lite utav de där tråkiga inomhus sysslorna. Och sen slipper man vattna ute ;)

    Vilka underbara bröllopsbilder er fotograf tog! Helt fantastiska!!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  6. Lite för trist väder har det varit, men ledigheten njuter jag av ändå. Jag hoppas det hinner bli lite mer sol dock; barnen har inte alls hunnit bada så mycket som jag tycker de ska få under sommarlovet..!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Nu har jag läst ikapp mig här hos dig Jenny och vad mycket som har hänt på bara några dagar. Fantastiska bröllopsbilder som förmedlar så mycket lycka och kärlek och som gör mig alldeles varm inombords. Kärleken är vacker! :)

    Och glädjen över den nya lilla kusinen och de självklara tankarna om liv och död. Min farfar brukade alltid säga att då en människa dör föds en ny i ens närhet. Och nog är det så att liv och död följs åt, glädje och sorg.

    Semester och trädgårdsplaner. Er terass låter helt ljuvlig! :)

    Och vilken tur att maken och barnen hade en skyddsängel som såg efter dem den där dagen med släpet. Materiella ting kan alltid ersättas och betyder ingenting i det stora hela. De vi älskar däremot...

    Det låter som ni njuter av härliga dagar regnet till trots. Själv tycker jag om att de heta sommardagarna varvas med regniga dagar just nu. Daga att bara vara och att hinna med sådat som inte hinns eller orkas med de heta sommardagarna. ;)

    Ta hand om dig kära vän och tack för att du finns där ute i bloggrymden och lyser upp min vardag! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails