söndag 17 juli 2011

Solros


Bild: egen


Det dök överraskande upp en solros i vår kryddhörna. Nu står den där, lång och ståtlig, och lyser ikapp med solen. En blomma som absolut har gett mig mersmak inför nästa år. Då får det bli på en lite mer planerad plats i trädgården och kanske jag även ska slå på stort att prova några olika sorter.

Det var bra att jag passade på att njuta utav solrosen igår för idag är det regn och höstväder igen. Nu börjar jag ha svårt att se positivt på det här julivädret. Våra renoveringsplaner börjar komma efter i tidsschemat och barnen frågar inte ens efter bad och glass. Istället myser vi framför braskaminen och äter varm soppa...

12 kommentarer:

  1. Jamen titta! Jag sådde 'Evening sun' i våras, en sort som går åt vinrött. Blommar inte än, men den som väntar på något gott :)

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  2. SÅ ljuvlig bild!! Jag tror den valde att växa där och lysa just för dig och familjen!:)

    Förstår att ni vill jobba på och bli färdiga... men man får väl bara tro att allt har en mening;)

    KRAMAR från ett regnigt Ljungskile

    SvaraRadera
  3. Oh så fin. Får mig att ångra att solrosfröblandningen inte kom längre än till att bli köpt! Har också en självsådd men den står lite skuggigt och har inte kommit hälften mot din.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Vilken överraskning- och så vacker den är!!!! Så bra att du njöt av den i går....Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Så fint! :)

    P.S Var med och tävla om en skylt med valfri text hos mig!!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar överraskning. Solroser är ju så fina!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Så ståtlig och så vacker är Solrosen. Även jag har en sådan överaskning, men i min rabatt. Dock blommar den ännu inte. Men den som väntar på något trevligt....

    Ha det fint Jenny.

    SvaraRadera
  8. Vacker och solig blomma! :-)

    Det är lite snopet med det här vädret måste jag säga, men det är ju Sverige... :-/

    SvaraRadera
  9. Inte helt fel det heller. Tack för att du delar med dig av dina fina bröllopsbilder. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja även här har höstrusket gjort sig påminnt... men vi myser inne med varma drycker å drömmer om soligare dagar! Å nästa år, ja då får vi nog plantera lite solar :-D KRAM!

    SvaraRadera
  11. Hmmm...låter misstänkt höstlikt det där...Så vill vi ju inte ha det! Antar att vi har tur här hos oss som har det riktigt varmt och skönt.

    men solrosen var i alla fall väldigt fin! Och somrig:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Man kan inte bli annat än glad av de soligt gula och vackra solrosorna. Riktiga glädjespridare! :)

    Förra året dök några oväntat upp i ena odlingslådan och jag hade inte hjärta att ta bort dem. De fick stå där och skina hela sommaren och sedan bli fågelmat då sommaren var över.

    Här nere i söder har vi haft fina dagar med sol och bad men idag vräker regnet ner rejält. Jag hoppas att det soliga och fina vädret vandrade upp till er under några dagar nu. Själv tänkte jag ägna mig åt några inomhusprojekt de närmaste dagarna som tydligen ska bjuda på regn.

    Ta hand om dig kära Jenny!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails