lördag 2 juli 2011

Tacksamhet


Idag är en bra dag. En sådan där dag då inget känns fel eller jobbigt. Till och med den där övergivna maskrosen såg så vacker ut i mina ögon. Jag som skulle gå ut och plocka en färggrann sommarbukett. Istället blev det en överblommad maskros. Allt har sin charm...

Det känns nästan som jag bubblar inombords. Ett virrvarr av lycka, iver och förväntningar. Våra dagar i Spanien gjorde att tankarna kom i kapp och hem kom jag med en väska full med nya projekt och drömmar. Det är det bästa med att komma bort ett tag. Att se saker från en annan sida och hinna tänka klart den där tanken som man så ofta inte hinner i den fullspäckade vardagen.
Nu har jag lite nya saker på gång och det känns så roligt så jag knappt vet vart jag ska börja. Kanske ska börja med att sätta mig med den där boken jag tänkt på så länge. En egobok om mina drömmar, förväntningar och tankar. En bok att gå tillbaka till då livet känns tungt.   


7 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Fantastiskt. Den där boken låter som en väldigt bra idé. :)

    Stor kram till fina dig!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Boken låter verkligen som en bra ide, go for it!

    Och bröllopet, åh så fina ni var! Det ser ut som ett riktigt sagobröllop! Stort grattis!

    Ha en fin söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. En egobok låter som en god idé. Vilka bilder du tagit. Den sista skulle bli en vacker tavla.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt Jenny!!! Din glädje smittar av sig och jag sitter här och ler! Det är så härligt när kraften återvänder och det som du säger bubblar inom en, hoppas känslan håller i sig LÄNGE!!! Vilken tur att du inte fick tag i några sommarblommor, bilderna är underbara!!

    Blir så nyfiken på dina tankar och drömmar, det tar vi över en fika framöver!:)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Det låter spännande - gör det! :-)

    Visst är det så att det är bra med lite distans i bland, man ser allt så mycket klarare efteråt. :-)

    SvaraRadera
  6. Så skönt det låter! Det är nog som du säger att det är bra att komma bort ett tag. Och sen är det så kul att komma hem full av idéer.

    Vilket vackert bröllop ni hade! Så fina bilder!

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Så fint med dessa dagar då man inser och är tacksam för allt man har. Jättefina bilder. kram Johanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails