onsdag 13 juli 2011

Terrass med medelhavsskänsla


Vi håller oss sysselsatta. Vi gräver lera i vår trädgård, ett jobb som aldrig kommer att ta slut känns det som. Jag har ju skrivit om den här leriga trädgården så många gånger tidigare och högarna finns kvar. Men nu har vi en plan och arbetet är alltså igång. 

Planen innebär en terrass och en trädgård i nivåskillnader. Det mesta utav leran kommer vi med andra ord kunna behålla. Jag älskar sten, grus och nivåskillnader och min man har ett gott öga för buxbom och medelhavsväxter, så troligtvis blir det en terrass med en smak av Frankrike och Italien. Framför terrassen blir det en rad av rosor för att binda ihop till vår trädgård med en mer gammeldags stil. Det är planen just nu. Vi får se hur arbetet fortgår och hur resultatet sedan blir.

2 kommentarer:

  1. Kommer bli superfint, men jag blir alldeles matt bara jag hör om erat projekt;) Kram Johanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails