måndag 1 augusti 2011

Augusti


Augusti. Vet inte riktigt vad som hände med juli men eftersom det är samma sak varje år tänker jag inte fundera så mycket mer på det. Det är väl ett tecken på att vi har haft det bra iallafall, för det har vi verkligen haft. Och än är semestern inte riktigt slut heller. En vecka kvar, sedan är det jobb, dagis och rutiner igen. Jag börjar känna mig redo!


Förra veckan var barnen hos farmor och farfar och här hemma blev det så där konstigt tyst och tomt. Vi passade på att göra de där sakerna som kanske inte lämpar sig bäst med småbarn. Som att sitta och äta mat i soffan till exempel. Inte för att det egentligen var det mysigaste stället utan bara för att vi kunde. Och att gå ut och gå en långpromenad sent en kväll. Inte för att vädret tillät det utan bara för att vi inte hade några barn sovandes hemma...

Och så i fredags var det dags att styra vår bil mot Gävle och våra efterlängtade barn. Som ett litet stopp på den 7-timmar långa bilresan stannade vi till på Läckö slott. Pampigt slott med inspirerande trädgård som var väl värt sitt besök.


Tänk vilken kreativ plats trädgården är. Att så och plantera i olika former och höjder gör så mycket. Jag tittar och fotar för att sedan spara både i minnesbanken och i inspirationsmapparna. Drömmen om en fantasifull trädgård fortsätter...




Nu är bloggsemestern slut för denna gång. Jag har medvetet hållt mig härifrån och tar så mycket semester som jag bara kan mellan leveranser och inköp. Jag tror jag har fått den ledighet jag behövde och jag har verkligen saknat bloggen och framförallt er!




3 kommentarer:

  1. Så kul att du är tillbaka. Är det blider från Läckö slott tro? Kram J

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från LÄckö slott.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Har bara sett Läckö slott utifrån vattnet, men det var fint det med:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails