tisdag 2 augusti 2011

Be yourself...


Stundvis kan man nästan se hur snabbt barnen växer. Som den här sommaren till exempel. Storebror som numer är 5 år är inte längre den där lilla grabben som jag är van med. Han går och vickar på sin första lösa tand och testar gränser och ibland även vårt tålamod. Han jobbar och står i och tycker att det mesta är barnsligt. Förutom kiss och bajs då förståss.
Och lillasyster växte flera centimeter bara av att sluta med napp och blöja. Självförtroendet är på topp och min lilla bebis börjar bli stora tjejen.

Och med dem växer jag. Att se dem utvecklas och glädjas över det lilla i livet gör mig otroligt gott. Jag önskar att de fortsätter så. Att de gör det som ger dem glädje och kraft. Och jag önskar att de fortsätter att ha en sådan tro på sig själva.

Jag ler vid tanken av att jag redan har så mycket att lära utav dem. Som att leva i nuet till exempel. I morgon är det jag som dansar omkring på gräsmattan och skiner ikapp med solens strålar...   

4 kommentarer:

  1. Barns spontanitet och enkelhet är oslagbar, den bästa medicinen. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart inlägg fyllt med kärlek. <3

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart inlägg, både ffotot och de kloka orden du präntat ned. <3 Kramar i massor kära du!

    SvaraRadera
  4. Underbart inlägg fina Jenny och vilken ljuvlig bild av er lilla (stora) tjej. Får tårar i ögonen då jag läser. Av glädje och för att jag känner igen mig så i din beskrivning av hur snabbt barnen växer och att man växer som människa tillsammans med dem. Att vi har så mycket att lära av varandra och att man vill att de alltid ska känna sig trygga i sig själva och ha styrkan och modet att vara den de är och vara stolta över det. Med all den kärlek, trygghet och glädje ni ger era barn Jenny kommer det att gå hur bra som helst för dem. De har fantastiska förebilder!

    Och du, dansa på gräsmattan så mycket det bara går. Livet är gott!

    Kram på dig du fina

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails