söndag 7 augusti 2011

Blomstrande gunga


Medan grabbarna beskar äppelträdet passade jag på att dekorera barnens gunga med lite äppelgrenar och luktärt. Inte det lättaste att ta kort då vår stora lerhög från dräneringen ligger alldeles vid gungorna...

Så var det söndag och ännu en vecka kan prickas för i kalendern. Nu har jag planerat upp kommande vecka, skrivit min att-göra-lista och lagt fram dagiskläder så nu är jag redo för jobb och dagis!
Jag tror faktiskt att hela familjen ser fram emot morgondagen. Sonen har pratat mycket om dagis den senaste veckan och dottern vill göra allt som storebror gör så det blir nog inga svårigheter att få iväg henne imorgon.

Bilder: egna

6 kommentarer:

  1. Snyggt med en "pimpad" gunga....=)
    Själv startar jag upp "gruvarveckan"!
    Ha en bra vecka!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Så fint! Där hade jag inte haft nåt emot att gunga! :) Jag fick oxå beskurit äppleträdet, skönt när det är gjort.

    Jag har ingen erfarenhet av att övervintra hortensior i kruka, men jag tror att om du förvarar dem i ett frostfritt utrymme lite halvmörkt och sedan tar fram dem på våren och ger ny jord så kan det vara värt att testa om du inte bara helt enkelt gräver ner dem!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint!!

    Skönt att känna sig redo att avsluta ledigheten. Här hade jag en gråtande 5-åring igår, när hon insåg att sommarlovet snart är slut...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Den finaste gunga jag sett. Den lyckades du bra med.

    Så bra med en postiv inställning till vardagen. Själv fortsätter jag min semester i godan ro. Vardagen får hålla sig borta ett tag till :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig gunga! Så fint du har gjort!
    Ullis

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails