torsdag 25 augusti 2011

Brist på inspiration


Vilken värme det har varit idag! Fick chock när jag gick ut i jeans och långärmat. Helt klart en svår månad att klä sig rätt, ena dagen sommarvärme och andra dagen regn och rusk.
Men även om jag var helt felklädd behövdes den där promenaden såväl. Jag behöver ruskas om och stiga ur min lilla bubbla. Mitt jobb som vanligtvis är väldigt omväxlande och händelsefullt har gått ovanligt mycket på rutin den här veckan vilket faktiskt gör att jag hamnar i tristess och tappar inspiration.
Imorgon vill jag ha min stora leverans från Madam Stoltz som jag känner mig så förväntansfull över, jag vill få de där ordrarna med lite oväntade kombinationer av varor, jag vill få de där telefonsamtalen som avslutas med ett leende och värme inombords och jag vill ha en fredagskväll som inte är som alla andra. 




För visst är det väl ändå så att vi alla behöver variation? Variation gör att vi utvecklas och växer som människa. Det sägs ju att man varje dag ska göra något man aldrig gjort förut eller utsätta sig för något man är rädd för.
Samtidigt kan det ibland vara bra med sådana här "mellan"perioder då det inte händer så mycket för att ladda batterierna. Och blir julhandeln som förra året är det nog bra om jag passar på att hämta energi nu för snart rullar det på med en väldans fart...

3 kommentarer:

  1. Variation är aldrig fel. Förstår precis vad du menar. Dina bilder är makalöst fina, du är så duktig.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Omväxling förnöjer;) Du är jätteduktig. Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå - jag är helt för variation och omväxling, det piggar upp! :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails