fredag 5 augusti 2011

Känslan av fredag



Idag kom den tillbaka. Den där härliga känslan av fredag; mysmiddag, tända ljus, sockerhöga barn som äter upp sin godispåse rekordsnabbt, känslan av att vi i morgon kan vakna i vår takt utan att leveranser kommer tidigt på morgonen, känslan av att ha en ledig helg framför sig innan det är dags att gå in i nästa veckovarv igen.

Semestern har gjort mig dag-förvirrad men nu är det nedräkning till jobb och dagis och veckodagarna börjar göra sig påminda igen. Så nu firar vi inte längre semester utan idag har vi fredagsmys och njuter av att helgen är här igen.


4 kommentarer:

  1. Ja tänk att det finns alltid något att fira;) kram J

    SvaraRadera
  2. Ja frdagarna uppskattas så mycket mer i vardagen *ler* Fredagsmys är liksom startskottet på en härlig och avkopplande helg :-D Hoppas ni har sovmorgon i dag! KRAM

    SvaraRadera
  3. Happy friday!

    Jag har lite semestertid kvar. Sen när den är slut, då blir det min tur att längta efter och njuta av att det är fredag och det stundar helg.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!! Hoppas du har haft en skön ledig lördag!! Läser ikapp och ska kika in i butiken direkt, det ser mycket lovande ut!! Ja det är skönt med semester och att bryta vardagen lite, hur bra det än är, för att sedan återvända till mysiga rutiner igen:) Här har vi semester ett tag till men jag ska sätta mig vid ritbordet nästa vecka har jag tänkt:) Den delen av arbetet är perfekt ledighet för mig:)
    Fortsätt njut av helgen!! Stor kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails