måndag 29 augusti 2011

Planering av födelsedagskalas


 
Allt på en gång. Precis så som det brukar bli efter en sådan där seg vecka som jag hade förra veckan. Det har varit fullt upp med tandläkarbesök, packning av paket, nya kataloger, mail och datorproblem. Insåg ganska snabbt att jag inte skulle hinna med att lägga in nyheter idag. Men jag trivs när det är mycket att göra. Jag älskar mitt jobb! 

 

 
Nu är det många beställningar som ska göras och ikväll ska jag och lilltjejen måla naglar. Det bestämde vi när vi satt i väntrummet hos tandläkaren. Måla naglar, äta glass och planera födelsedagskalas, ett efterlängtat födelsedagskalas! 

 


 
Tänk att lillskruttan ska bli 3 år nästa vecka. För 3 år sedan var min man bortrest med jobbet och jag satt nervöst här hemma och höll tummarna att värkarna inte skulle sätta igång förrän han kom hem igen. Bredvid mig satt sonen som förskräckt sneglade på min stora mage som såg ut att spricka närsomhelst. Förskräckt men dock förväntansfull över att få ett syskon. Tänk om jag vetat då hur omtänksam och kärleksfull han skulle bli mot sin lillasyster, då hade jag inte behövt att oroa mig för syskonbråk och avundssjuka.
Åter till födelsedagsplaneringen. Köttbullar är dotterns enda önskemål och resten är upp till mig. Det är en del kvar att planera med andra ord... 

4 kommentarer:

  1. Så mysig kväll ni ska ha, riktig tjejkväll;) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tjej kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Det låter som en fin mor och dotter kväll. Det lät himla mysigt!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Tre år går fort. :-) Låter toppenmysigt med galss och nagellack.

    Kram malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails