fredag 23 september 2011

Fotofredag


Idag har jag fotofredag och betar av produkter från min nyhetslista. Nästa vecka läggs nyheterna in i webbutiken samtidigt som listan kommer att fyllas på igen från nya leveranser. 
Fotofredagen har varit så pass trevlig så jag tror det får bli en stående punkt på arbetsschemat för fredagar. Jag slipper nackvärken jag lätt får vid datorn, jag kan njuta fullt ut av musiken och höjer lite extra och arbetsuppgiften i sig ger mig lyckorus. Och så har vi känslan av fredag, en känsla som gör allt lite roligare!


Imorgon börjar helgen på riktigt och med den är det åter dans för lillasyster. Och för mamman. För föräldrar ska vara med och dansa. Vi ska låta som elefanter, smyga som nervösa tigerjägare och skaka rumpa både till höger och vänster. Men inte mig emot, jag tycker det är riktigt roligt faktiskt.
Oftast får jag leva ut lite extra i början för att få igång min dotter. Hon är blyg i början och smyger osynlig efter mig för att sedan övergå till den mest högsjungande och spralliga tjejen när danslektionen börjar närma sig sitt slut. Jag har inte bestämt mig ännu vilken utav lillasysters sidor jag gillar bäst.


Annars får vi se vad helgen bjuder på. Troligtvis fortsätter vi både med renovering och höststädning. Ingen utav sysslorna kommer någonsin ta slut bara det att höststädningen övergår till vinterstädning och vårstädning efter ett tag...
Kanske är det även dags att göra en gemensam kraftsamling vad gäller årets skörd av äpplen. Det kan ju åtminsone bli en äppelkaka, nu när det närmar sig helgfikat.


Och jag höll nästan på att glömma. Vi har ju fått lite nyheter i webbutiken som jag inte visat. Band & snören från Shyness, uppföljaren till Saltå Kvarn samt en gästbok inte som alla andra...
Välkommen in i webbutiken!


7 kommentarer:

  1. Låter fint! Själv ska jag städa trädgården på äpplen som rasat ned och ingen hunnit ta hand om i tid, det ser ut som äppelmos nu... :-/

    SvaraRadera
  2. Fredagshello: Du har en award att hämta hos mig :)
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  3. Jätte fina bilder.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Förresten, glömde skriva: FANTASTISKA foton igår!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder. Allt som gör att en uppgift blir lite roligare är bra.

    Sköt om dig Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar blogg!!! Tack för det! Denna åker direkt upp på bloglovin så jag får njuta mera.

    SvaraRadera
  7. Hejsan,
    det stämmer att varken höststädning eller renovering tar slut, men det sistnämnda är så roligt. Men när, efter mycket slit, resultatet väl är kommet- åh då är det så kul! Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails