tisdag 20 september 2011

I love you to the moon and back




Här gäller det att hänga med i humörssvängningarna. Förra veckans trötthet och tristess är som bortblåst och jag känner nu en enda stor iver. Det är full fart och vi har lite spännande saker framför oss. Visserligen är det retsamt att inte hinna med allt man önskar men åå vad jag gillar att ha många saker på gång.

Ibland finns det liksom ingen hejd på drömmar och idéer. Jag vill vara på alla platser på en och samma gång samtidigt som jag faktiskt nöjer mig med att sitta still på en stol och stirra på en bild. Fascinerande att en bild kan ge så mycket inspiration och lycka. Motiv, mönster och färger. En ensam bild  eller ett kollage. Enfärgat eller klockrena färgkombinationer som gör en bild så levande...
Svart och brunt hör till mina favoriter. En färgkombination som jag aldrig tröttnar på. Så rofyllt, stilfullt, maskulint och så snyggt!


Jag tillägnar citatet "I love you to the moon and back" till min älskade man som leendes står vid sidan av och tittar på mig medan jag pendlar mellan mina humörssvängningar. Vilka idéer jag än har, vilket humör jag än har och vad jag än ger mig in i så vet jag att jag har hans stöd och kärlek. Att ha honom vid min sida betyder allt!



Eget kollage med bilder från: Lotta Agaton, okänd, okänd, Boom dinahmightt, okänd, Bakers Royale

8 kommentarer:

  1. Åh, min man brukar säga att jag är som en berg-och dalbana som aldrig går ända ned - det tycker jag är fint sagt. :-)

    Brunt & svart funkar alltid. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka två ljuvliga och inspirerande inlägg!! Hjärtat är ju som pricken över i:et i erat vackra sovrum! Och oj vad du är duktig fönsterputsare...:0
    Tänk att Alfons Åbergs farmor har så rätt, att man liksom måste ha lite tråkigt emellanåt, för att sedan kunna njuta av det roliga, hihi;)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att humöret svänger uppåt igen. :-) Livet är ju faktiskt en enda bergochdalbana. Fina inspirationsbilder. Underbar kombo!

    SvaraRadera
  4. Svart o brunt är jättefint, men mina favoriter är svart och vitt eller brunt och vitt. Eller alla tre. ;-)
    Svårt att bestämma sig!
    Skönt att du är på väg upp igen, det förtjänar du. KRAM

    SvaraRadera
  5. LOVELY to hear! Både att det är på topp (idag ;)) och om mannen. En sånn ska man ha, som är det bästa som finns, annars vore det bra mycket fattigare!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Så underbart att känna så! Och vad härligt att energin kommit tillbaka:) Kollaget är jättefint!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Härligt med energi :-)

    Fint citat.

    Spanien blir finfint på lördag. Jag åker med ett tjejgäng till Sevilla och det ska bli så trevligt. Kram

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Härligt collage och jag gillar såklart åxå kombinationen av svart och brun. Satte upp en fototapet på jobbet igår just så...fint det! :)

    Och det där med humörssvängningar, stämmer bra det med. Tänk att både du och jag har sådana underbara män som står ut med oss och stöttar oss i allt.
    Ibland känns det som om du tar mina ord Jenny!
    Och dagligen ser jag vackra bilder i mitt jobb som förmedlar så mycket.
    Förlåt om jag låter som en härmapa ikväll. Men jag förstår verkligen hur du känner! :)

    KramKRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails