tisdag 6 september 2011

Inget kalas utan chokladbollar!



Tack snälla ni för respons på gårdagens inlägg. Det är inte helt lätt det där och jag kämpar vidare för att sänka kraven och dra ner lite på tempot. Ibland kan det faktiskt vara en nackdel att älska sitt jobb för mycket. Med det är nog den enda nackdelen också.

Ikväll väljer jag bort jobbet för att förbereda inför lillasysters födelsedag. Jag är barnsligt förtjust i kalas, speciellt förberedelserna, och jag tror nog att storebror delar mitt intresse. Han var med mig på stan igår för att köpa presenter. Han, helt övertygade om att traktorer och lastbilar är den perfekta  presenten, och så jag som inte riktigt är på samma spår. Däremot är vi båda överens om att vi ska göra chokladbollar ikväll. Inget kalas utan chokladbollar!

7 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har :) Nu måste jag in och titta i webbutiken, det verkar finnas mycket fint där.

    SvaraRadera
  2. Precis, inget kalas utan chokladbollar eller i alla fall någon form utav chokladkaka! ;) //Emelie

    SvaraRadera
  3. Klart lillasyster ska ha en traktor! ;-) Chokladbollar låter smaskens...åh så gott.

    SvaraRadera
  4. Det där med att sänka kraven. Att tillåta sig att good enough räcker, det är inte så lätt. Men jag tänker att vi som är medvetna, som jobbar på det, vi har kommit en bit i vår strävan iallafall. Och det är ju bra.

    Chokladbollar blir jättebra :-)

    SvaraRadera
  5. Kan inte ni skicka över ett lass chokladbollar till min födelsedag oxå?;)

    Jag tycker att du är så duktig Jenny! Fantastiska kort tar du också!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  6. Klart att det inte blir något kalas utan chokladbollar. Vill också ha. :-) Undra om man kan baka chokladbollar utan att ha ett kalas att skylla på.. ;-)

    SvaraRadera
  7. Hej snäckan!
    Jag är inte så flitig med löpskorna som du tror...tyvärr. Men lördagens lopp var superskoj! Och gick bra trots ryggbesvären.

    ÅH, va jag önskar att jag fick komma på lillasysters chokladbollkalas!!! Grattiskramar till henne! :)

    KRAMAR i massor

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails