torsdag 1 september 2011

Lite kärlek så här en vardag...



En arbetsdag inte som alla andra då min man har jobbat hemifrån. Visserligen har vi suttit vid varsin dator, han på övervåningen och jag på nedervåningen. Vi har knappt hunnit prata med varandra men bara vetskapen av att han finns här i min närhet gör mig glad.
Och omtänksam är han. Han ser till att jag mår bra och sätter igång en värmande brasa när jag behöver det som bäst. Jag är dålig på att ta hand om mig själv och sitter ofta och fryser i vårt något dragiga hus. Och kanske är det så att jag aldrig riktigt behövt ta hand om mig själv eftersom min stora kärlek gör det så bra. 

Det är en speciell känsla att ha en livskamrat. Han vet allt om mig; vad jag vill, tänker och känner. Jag uppskattar och värdesätter honom upp till skyarna och är så otroligt tacksam över att ha en sådan fin människa i mitt liv.

Lite kärlek så här en vardag... Precis vad vi alla behöver. Det räcker att stanna tiden för en stund och tänka efter vad man har här och nu. Då tror jag att vi alla sedan fortsätter vardagen med ett leende.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin kärleksförklaring, hoppas han läser detta! Det är verkligen en speciell känsla när man "kommer på" att man har hittat sin livskamrat;) Kram fina du

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt. Så fint och romantiskt och kärleksfullt. Störst av allt är kärleken.

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails