måndag 26 september 2011

Moodboard


InspirationsFabriken är igång igen och höstens första tema är MOODBOARD. Jag passade på att spinna vidare på planeringen av mitt nya arbetsrum.

I veckan som kommer går nämligen startskottet vad gäller uppbyggnad av mitt kontor. Jag har längtat och väntat på den här dagen och jag planerar nu de sista detaljerna så att jag är redo när makens alla frågor kommer angående eluttag, färger, material och golv. Golvet har jag dock beslutsångest över. Jag är riktigt sugen på ett betonggolv men velar ändå mellan olika alternativ. Arbetsbordet har varit ett annat problem men jag tror det blir något liknande som på den urklippta bilden ( som kommer från Sköna hem). 
Och färgerna blir som det brukar bli; vitt, svart, brunt och grått med inslag av en dov färg som jag förhoppningsvis byter ut då och då. 

Nu håller jag tummarna för att allt går vår väg och att jag har mitt nya rum senare i år. Jag är ordentligt trött på att sitta intryckt i husets mörkaste vrå. Visserligen är den numera höststädad och ofantligt mycket mera organiserad än tidigare men ändå, drömmen om ett eget kontor lever kvar!







Bilder: Hemlängtan

9 kommentarer:

  1. oj oj - helt galet snyggt!
    Inspirerande!

    Fin vecka till dig!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint bidrag! Lycka till! Jag tänkte också visa upp ett moodboard imorgon. Dock får jag ju inte vara med i fabriken förrän jag gjort tre teman på egen hand och skickat in dem i efterhand. Nya regler ju om man vill bli medlem...

    Ha en finfin vecka du med!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder! Å ditt kontor kommer att bli grymt, mitt är ju ett temporärt rum då det senare är tänkt att bli kök där. Så varken tak eller golv har bytts, å väggarna fick endast en skvätt färg... Ska bli sååå spännande att se ditt kontor, och ler åt din stubbe, en sådan har nämligen jag släpat hem för att ev ha i mitt kontor till gubbens häpnad *fniss* KRAM!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med ditt arbetsrumsprojekt! Låter spännande :) //Petronella

    SvaraRadera
  5. Väldigt fina bilder Jenny! Ser ut som om du har något fantastiskt snyggt på gång.

    SvaraRadera
  6. Superfin moodboard! Tror ert arbetsrum kommer bli grymt! :)

    SvaraRadera
  7. Du är den absolut första jag vet som fått Bokföring att se vackert ut! :)

    SvaraRadera
  8. Hei. Nydelig blogg du har. Legger inn en stemme på deg i moodboard- utfordringen:) Lykke til du også, blir spennende hvem som vinner.
    Fin søndag til deg

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails