måndag 31 oktober 2011

DIY: Konservburkar


Jag blir så stressad utav att det går så många dagar mellan mina blogginlägg. Jag vill så gärna men tiden räcker inte riktigt till just nu.
I dag har jag jobbat som bara den och jag är så tacksam att mina föräldrar har kunnat ha barnen idag då de haft studiedag. Varje arbetsdag och varje arbetstimme är guld värd just nu!

Jag lyssnar alltid på radio då jag packar ordrar och idag handlade det om pyssel på P3. Kom att tänka på alla dessa konservburkar som kan användas till allt möjligt. Knappast någon ny idé men väl värd att ta upp ändå.


Den här idén gillar jag verkligen. Gör iordning små kit och låt varje gäst få sin personliga burk med tillbehör i. Kanske något till grillpartyt eller midsommarfesten?


Eller varför inte göra uppläggningsfat eller tårtfat utav konservburkar och tallrikar. Fina tallrikar finns massvis utav på loppisar så här har man verkligen möjlighet att frossa i våningsfat till dukningen.


Och våningsfaten kan ju givetvis göras i olika alternativ. Lika vackert är ju detta, med blommor i.


Enkelt och snyggt!

Borra små hål i olika mönster och du har en finfin lykta. Har även sett bilder där de har ljusslingor i konservburkarna eller där de har en burk utav en större modell som lampskärm.


Och lika bra som dessa konservburkar fungerar till festdukningen så passar de även i barnrummet till olika ändamål. Dessa konservrobotar tror jag nog att min son skulle älska. Kanske jag ska samla ihop diverse delar och ge honom lite robot-pyssel som adventsklapp en dag?



Det är ju liksom bara fantasin som sätter stopp. Och så tiden också förståss. Och apropå tiden så ska jag nu fortsätta att jobba.

Ha en fin måndagskväll!


10 kommentarer:

  1. Så mycket olika fina saker du har gjort med burkarna.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  2. Så mycket olika fina saker du har gjort med burkarna.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  3. Många roliga tips, kan tänka mig att testa flera av de där! :-)

    SvaraRadera
  4. Lyktorna med borrade hål är sjukt fina...men vilket jobb!!! :)

    SvaraRadera
  5. Oj vad mycket fint av konservburkar!

    Bloggen är fantastiskt rolig att ha men när den gör en stressad över att inte hinna med, för man vill ju så gärna, då är det så där..och jag känner igen det...
    Fast man kan ju inte alltid hinna allt...även om man har den ambitionen!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Åh, så många roliga och bra idéer! Jag är dålig på att komma på såna där saker, så jag älskar att titta in här och få inspiration!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilka smarta ideér! Man kan ju göra riktigt fina saker av konservburkar! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du kunde jobba undan lite extra, här hade de studiedag på förskolan så den var stängd, istället för att vara hemma med barnen och bli stressad över att jag inte kunde jobba åkte vi iväg på äventyr - men nu är det dags för mig att jobba ikapp den missade gårdagen... KRAM <3

    SvaraRadera
  9. Hej! Fina inspirationsbilder!
    Såg precis att jag inte följde din blogg, gillar ju butiken på fb, så nu är det ordnat ;)
    Jättemycket fina inlägg, känn dig inte stressad över att de inte kommer så tätt, bloggning ska ju ge energi, inte ta :)
    Ha en fin vecka, kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Så mycket fina tips. :-) En del är ju dessutom fullt görbara.

    Vet hur det känns att inte tiden räcker till... Du gör i alla fall helt rätt i att prioritera riktiga livet framför bloggen. :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails