torsdag 6 oktober 2011

Höststädning i köket



Det är redan torsdag och helgen närmar sig med stormsteg, härligt! Det blir till att åter ta tag i höststädningen och denna gång får det bli köket som ska få sig en omgång.
Och med höststädning kommer även längtan efter att göra en liten make over. Tyvärr får jag väl säga. Jag vet precis hur jag skulle vilja ha det men vår renoveringslista är alltför lång just nu. Så hur mycket jag än vill så får jag ge mig till tåls ett tag till.




Däremot ska jag ta tag i vår vägg som är målad med griffeltavelfärg. Jag gillar den massor men just nu känns den lite för tråkig. Egentligen skulle jag vilja ha den som en slags moodboard men jag vet inte om jag får till det så som jag vill.



Och när köket är skinande rent ska jag baka! Sonen tjatar om hembakade bullar och jag längtar efter surdegsbröd. Vi får se hur mycket vi hinner med.

Men först är det dock fredag med uppackning av julvaror och fredagsmys!



10 kommentarer:

  1. Jag tänker också baka bullar till helgen, skulle egentligen gjort det häromdagen men är så sömnig just nu. Fina bilder som vanligt! :-)

    SvaraRadera
  2. Förresten; du kan inte skaffa en kommentarsruta som inte är inbäddad? De brukar vara mycket mer stabila när Blogger strular, för mig har rutan fungerat även nu under strulet. :-)

    SvaraRadera
  3. Vad är det med den här sjukan att alltid vilja göra om? ;-) Den har drabbat mig också - och vill aldrig släppa... Fina målbilder har du i alla fall. Vråldiggar köket massor!

    SvaraRadera
  4. Sån inspiration jag fick nu! Synd att kl. är läggdags för länge sedan...

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder! Önskar dig en fin helg Jenny.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Ha en fin fredagskväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder!!! Önskar dig en jättefin helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag hittade hit via Therese på Sockenvägen! Lägger genast till dig på Bloglovin! Vilken fin blogg du har och vilket underbart hem! Har bara skummat lite men jag förstår att du har förlorat din syster och jag beklagar verkligen sorgen. Önskar dig en fin lördag. KRAM!

    SvaraRadera
  9. Hej! Nu var det längesen jag kikade in här, vart tar tiden egentligen vägen?

    Höststädning är nånting jag borde ta tagi snart oxå, fast om man väntar ett tag till så blir det ju julstädning... :)

    Härliga bilder!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  10. Ja, visst är det en härlig känsla när man städat så det skiner!! Jag är inne på gardeobs/förrådsstädning för tillfället...Tar något utrymme per dag och röjer/slänger/städar upp! Tillfredsställande det också!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails