tisdag 4 oktober 2011

Ingenting kommer att bli som förut...



Jag har medvetet skrivit mest om webbutiken här på bloggen på sistone. Privat är det tungt just nu då saknaden och sorgen efter min syster är större än någonsin. Många funderingar och tårar gör att dagarna känns tunga. 
Men varje dag försöker jag ta nya tag och fokusera på det som gör mig lycklig. Jag gräver ner mig i jobb och projekt för att sysselsätta mig så mycket det bara går. Jag försöker hålla fanan uppe här på bloggen och inför andra vilket gör att jag emellanåt kan känna mig riktigt vilsen. 




Trots allt kan jag säga att jag har det bra. Jag kan inte riktigt känna det just nu men jag vet det ändå. Och jag vet att jag på något sätt kommer att kunna leva vidare med det stora tomrummet som min syster lämnade efter sig. Ingenting kommer att bli som förut men förhoppningsvis kommer jag att vänja mig vid mitt nya liv.
Tillsvidare kämpar jag på. Jag omger mig med människor som betyder mycket för mig, jag gör de där sakerna som ger mig lyckorus, lyssnar på de där låtarna som får mig att lyfta från marken en liten smula och försöker uppskatta de där små detaljerna som jag vanligtvis aldrig lägger märke till. 


11 kommentarer:

  1. Sänder dig en stor bukett med KRAMAR !!!!

    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Vad fint skrivet. Vissa tomrum går inte att fylla igen och ska inte fyllas igen heller tycker jag. Men det gör ont, det ska göra ont. Tillslut lär man sig leva med smärtan som övergår till något vackert i slutvändan

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Åh, blir alldeles tårögd... Goaste kramen till dig! /Cecilia

    SvaraRadera
  4. Man kan inte annat än att känna den stora stora sorgen i dina rader och det berör väldigt mycket...

    Största kramen till dig Jenny

    SvaraRadera
  5. Åh du... vill bara krama om dig just nu. Kan bara ana hur fin din syster var, eftersom hon är just din syster, och jag kan bara ana hur svår sorgen är. Du och din familj går ju igenom det värsta just nu. Det vore konstigt om det inte kändes... jag tror du förhåller dig till sorgen och saknaden så som du bara kan. Nu skickar jag en stor varm kram till dig och din familj, fina Jenny.

    SvaraRadera
  6. Bamsekramar! Har inga ord som tröstar och ingen aning om hur det känns eftersom jag ännu är förskonad från det fasansfulla du går igenom. Förstår din sorg, att den måste få finnas där och göra ont - det är ju det som är baksidan med att älska att det gör så ont att mista. :-(

    Du får en kram till!
    Malin

    SvaraRadera
  7. Kära du... åh, jag blir alldeles rörd till tårar. Vilket fint inlägg.

    Skickar många kramar och tankar till dig.

    SvaraRadera
  8. Många stora och varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  9. Här kommer ett gäng kramar från mig också.
    Finaste Jenny!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails