måndag 24 oktober 2011

Köplust och ljusterapi


Det var inte riktigt meningen att det skulle bli blogguppehåll så här många dagar. Trevligt besök från en kär vän avlöstes med kanondagar i webbutiken. Roligt båda två och det senare kom som en överraskning. Visserligen har vi tillfälligt sänkt vår gräns för fraktfritt från 1000kr till 500kr (gäller till och med 6 november) men vi kan ändå inte riktigt förklara denna köplust.
Som alltid är det väldigt intressant med olika köpmönster hos kunderna. Som att helt plötsligt väljer de flesta kunder förskottsbetalning istället för kort eller faktura som vanligtvis är populärast, eller att under en period är alla kunder ute efter samma vara eller som nu då det helt plötsligt smäller till och alla ska handla på samma gång. Intressant är också att det var likadant för exakt ett år sedan!


Så efter dessa dagar är det nu inte många JUL-ljusstakar (Uppdatering: JUL-ljusstaken är nu slut!!!) och XMAS-ljusstakar kvar. Tyvärr får vi inte in fler då Madam Stoltz har sålt slut på dessa. Så, ni som tänkt att köpa dessa men inte har gjort det ännu kanske inte ska vänta så länge till...

Så nu tror jag att vi lagt i första växeln mot julhandeln. Det känns enormt roligt och jag ska göra mitt bästa för att hinna fylla på lagret samt lägga in alla nyheter som ramlar in. Behöver jag säga att jag älskar den här tiden på året?


Trots detta försöker jag hinna med att njuta utav det underbara höstvädret som vi har. Det är ingen tvekan att solen ger energi. Jag längtar så till jag flyttar mitt kontor från den mörka och fönsterlösa hallen till mitt alldeles egna rum med två fönster. Där ska det minsann bli ljusterapi!


Bilder: Party Resources, Hemlängtan, French by design.

8 kommentarer:

  1. Kul att det snurrar på i butiken - precis som det ska vara! :-)

    SvaraRadera
  2. Helt underbar första bild! Jättekul att det går bra med butiken, gläds med dig :)
    Ha det fint!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att det går så bra. :-)

    Kanske är det många som känner att sommarens ekonomiska synder är reparerade - och har lite extra över i plånboken så här års?

    Bra att du tar dig tid att njuta lite av solen också. Det gäller verkligen att tanka energi.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jag har nu beställt ljusstaken...hoppas det finns ett exemplar kvar...:-) KRAM!

    SvaraRadera
  5. Ps. Jag blev så till mig i trasorna att jag glömde svara på ditt inlägg...haha!

    Jag har opererat handen för Karpaltunnelsyndrom, vilket innebär att fingrarna har somnat, jag har ibland haft ont och ibland har jag känt mig väldigt svag i handen. Jag kommer vara sjukskriven i tre veckor.

    Kul att det börjat ta fart i julhandeln, säg till om du vill ha lite hjälp...:-)

    SvaraRadera
  6. Så skönt med ett inlägg från dig, var lite orolig, men förstod nästan att ni jobbat som galningar, för det är ju nu man vill shoppa inför advent/jul... *ler* Är så skoj att det går så bra för dig, ler varje gång jag ser ditt företag omnämnas i media och i andra bloggar :-D KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Jättefina JUL-ljusstakar! :-)

    Sv: Rundturen var bra och nu är jag säker på att jag vill gå Bygg- och anläggningsprogrammet! Det verkade jättekul och inspirerande! Min dröm kommer nog att bli verklighet längre fram! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Skulle gärna vilja ha XMAS ljusstaken, men vet inte var den skulle stå... Gaaah! Större i-landsproblem kan man nog inte ha ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails