torsdag 13 oktober 2011

Pyssel till barnrummet


Eftersom jag inte är helt nöjd med barnens rum finns hela tiden funderingar kring hur man skulle kunna göra det bättre. Det svåra är att jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som känns fel. Kanske det känns bättre när vi får upp de sista hyllorna eller är det det svarta golvet som stör?
Inspiration på nätet finns det iallafall - som alltid. Och barnrum är verkligen ett extra roligt rum att göra om för där vågar till och med jag ta ut svängarna lite extra både vad gäller färg och galna detaljer.


Till min stora glädje börjar sonen få upp sitt intresse för pyssel. Jag passar på att utnyttja detta och samlar på mig färgglada papper, knappar, kartonger och pennor inför framtida projekt.
  



Bilder: Noosh loves, vi sualize us, ohdeedoh, spearmint baby

8 kommentarer:

  1. JKulia pratar hela tiden om att hon vill göra om sitt rum. Hon är trött på vitt!:o
    Jag har lovat "i höst", men inte riktigt fått tid, ork och inspiration än...

    Ha en bra dag!

    kram pernilla

    SvaraRadera
  2. Barnrum är både roligt och svårt tycker jag - men dessa bilder är ju underbara! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina och söta svarta figurer på andra bilden! Vilken härlig sista bild också. Jag gillade verkligen den färgglada, turkosa väggen...

    Ha en fin kväll

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Gillar knapp-tavlan! :-)

    Sv: Jag är 15 år och går sista året i grundskolan. Jag vill bli målare (men helst inredare!) och har inte så stor aning hur många år det tar men jag hoppas att skolan blir lugnare längre fram! :-)

    Ha en fin kväll, kram!

    SvaraRadera
  5. Jag ser verkligen fram emot att få fixa barnens rum, men jag är som du, helt villrådig! Har ingen aning om hur vi ska ha det...
    KRAM på dig, hoppas vi kan få till en dejt snart. :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina idèer!

    Älskar burkarna och figurerna som tittar fram mellan böckerna, riktigt riktigt fint och fantasifullt!

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig inspiration, kanppussel å burkarna med djuren på locken är nog nått jag kommer att spara som inspiration och ev göra med mina barn :-D Lämnar en stor kram å önskar dig och de dina en fin helg <3 KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails