måndag 17 oktober 2011

Trädgårdsvila


Äntligen har vi förberett trädgården för kyla och vila. Dahliaknölarna är inplockade, vårlökarna är nere i jorden och lerkrukorna har flyttats in i garaget. Vemodigt samtidigt som det kan kännas skönt att vila från trädgårdsarbete i några månader. 
Nu är det endast njutning kvar, som i helgen då vi satt ute och fikade i det underbara vädret. Fler sådana helger önskar jag mig innan jag känner mig helt redo för snö och kyla...


Och känner jag mig själv rätt så börjar längtan och drömmarna om trädgården väckas till liv i januari igen. Då åker tidningar och böcker fram och planerna inför kommande trädgårdssäsong börjar dra igång. En härlig tid det också trots att tiden går alltför långsamt fram till våren.


Så vad händer nu när trädgårdsredskapen är inplockade och lagda på hyllan? Jag kanske ska läsa den där boken som jag så länge velat göra eller baka mig igenom den där bunten med recept som ser så oemotståndliga ut... Eller så är det bara så att arbetssysslorna har bytts från trädgård till inomhusjobb. För precis som utomhus så finns här tusentals saker att göra och det är bara att ge sig på den där långa listan. Men det känns kul och vi känner oss redo för att ta tag i diverse inomhusprojekt. Och så tänker jag fakstiskt unna mig en och annan bok däremellan!


3 kommentarer:

  1. Baka lite tycker jag - bästa avkopplingen i världen förutom att snusa på goa ungar! :-)

    Fina bilder! :-)

    SvaraRadera
  2. fina höstbilder.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder, den första var superläcker!

    Hoppas du får en bra vecka

    Kram linda

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails