onsdag 16 november 2011

Invigning av arbetsrummet


Så har jag då invigt mitt nya arbetsrum. Inte som kontor som det är tänkt att bli utan som fotorum. Vi har fönster åt två håll vilket gör det riktigt ljust och fint till fotografering. Och så har jag rymden. Inga möbler som står i vägen det är bara att köra på utan ommöbleringar.
Att sedan rummet endast är halvfärdigt med skitiga spånskivor på golvet och väggar som är omålade väljer jag att se som charmigt. Det är så nära den industriella stilen jag kommer i detta hus i dagsläget.


Gårdagens nyheter i webbutiken är textilier från Linum. Storstickad ull i prydnadskuddar och pläd. De är riktigt fina och mjuka. Pläden skulle jag själv behöva här hemma nu. Det är kallt både ute och inne och jag kan se mig själv sitta inlindad i den där pläden i mitt nya arbetsrum och blicka ut på de frostbitna äppelträden. Drömma kan man ju alltid göra...



Idag har jag packat paket och ägnat mig åt fler nyheter som fotograferats. Den här gången höll jag dock till i sovrummet då det blev alltför dammigt i arbetsrummet efter gårdagens slipning och spackling. Just det renoveringsmomentet måste vara det tråkigaste som finns. Desto roligare är det sedan när vi får börja måla och lägga in golv, för att inte tala om att få möblera. Jag längtar!


Nyheter:

Övriga produkter i bilden:

14 kommentarer:

  1. Helt underbara stickade kuddfodral! Verkligen mysiga!!

    Ha en fin kväll!
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Håller med dig......slipning och spackling är det värsta som finns enligt mig!
    Det bästa.....inredningen av ett nytt rum.

    Härliga ullplädar och korgen gillar jag.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad fint och vad gör lite skitiga spånskivor:) Mina har blivit målade idag på kontoret. Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka fina nyheter! Pläden skulle vara skön att ha i vinter :-)

    SvaraRadera
  5. Vad lyxigt tänker jag med ett rum att fota i :-)

    Ha en fin tordag

    SvaraRadera
  6. Wieee, vilken känsla, de råa spånskivorna gjorde sig verkligen som "Studio" för dina produkter, så du kanske får behålla en vägg så en stund ;-D Alltid lika vakra produktmiljöer som du skapar, kan inte fatta att du kan variera dig i en sådan oändlighet, inspirerande! Och den grå pläden. Rackarns så snygg!!! Många kramar <3

    SvaraRadera
  7. Tjusigt. Har just lagt en beställning på dina fina zinkgranar:-)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag bara väntar på att ni ska ha någon typ av rabattkod så att jag kan göra en beställning från er webshop..:-) Någon på G? Hoppas!:-)

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Underbara bilder och fantastiskt vackra produkter. Vad du är duktig! :)

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  10. Anonym: Vi har inga specifika rabatterbjudanden på gång för tillfället. Vi kan dock tipsa dig om att gå med i vår facebookgrupp (www.facebook.com/Hemlangtan) och/eller skriva upp dig för vårt nyhetsbrev (du fyller i din mailadress längst ned på www.hemlangtan.com) för att löpande få information när vi har olika kampanjer och erbjudanden på gång.
    /Jenny

    SvaraRadera
  11. Oh, att du kan ha rummet som studio så länge.. förstår känslan!!:) Och du fotar ju så bra redan innan... riktigt läckra bilder!!

    Vi hörs vännen, kram:)

    SvaraRadera
  12. Ser super mysigt ut... :) Och dina foton är underbara! :)

    Den där lite slitna känslan kommer bli så bra så :)

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Ja, fy för förarbete, jag håller med!! Men det är viktigt för slut-resultatet får man intala sig MÅNGA gånger om!!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails