fredag 25 november 2011

Julförberedelser


Jag har fått ut lite nyheter i webbutiken. Arbetet med webbutiken tar nästan all min vakna tid just nu men det är så otroligt roligt. Upplever också att kunderna är på toppenhumör och kanske är det för att julen inleds nu på söndag med advent.
Visst är det så att det är mycket att göra för oss alla inför julen men är ändå inte tiden innan jul den mysigaste tiden? Barnen är uppspelta och förväntansfulla, man får göra julfint här hemma och man vet att månaden sedan avslutas med välförtjänt julledighet.


Här hemma tränas det flitigt på julsånger just nu. Om ett par veckor är det lussefirande på dagis och barnen går verkligen in för detta i år. Själv ser jag nog fram emot detta lika mycket som barnen för jag vet hur jag kommer att känna. Den där stoltheten och lyckan kommer att skölja över mig. Precis som det gjort de andra åren.

Dekorationskulor i två storlekar från Bloomingville

Annars måste jag erkänna att det har varit ganska dåligt med julförberedelserna här hemma. Fastän jag lovade mig själv att börja i god tid i år...
Kanske har det att göra med renoveringen av arbetsrummet som har tagit mycket tid och som framför allt har dammat ner hela hemmet. Men till helgen kan vi förhoppningsvis måla väggar och tak och då blir det även storstädning och bakning här hemma. Och så åker julsakerna givetvis fram.

Underbar prydnadskudde från svenska Shyness.

Passar på att påminna er om att vi även finns på Facebook. Just nu har vi ett adventserbjudande till alla våra vänner.
Där uppdateras ni även så fort vi fått in nyheter i webbutiken. Och jag blir extra glad när jag får respons och kommentarer från er!


På tal om kommentarer har jag varit en usel bloggvän de senaste veckorna. Det känns tråkigt att inte hinna med mina besök hos er och att inte hinna uppdatera min blogg dagligen som jag egentligen vill göra. Jag ska ta igen det efter julhandeln.

Nu ska jag packa upp leksaker som jag precis fick levererat. Förhoppningsvis kommer de ut i butiken nästa vecka.

Må gott!

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt, julfint inlägg - vackra bilder! :-)

    SvaraRadera
  2. Underbar inspiration här (som alltid)!

    Önskar dig en fin 1:a advent!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. En fin första advent önskar jag dig.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, Jenny! Vi är nog många som känner igen oss. Fullt upp i december - men också fullt med mycket kul och med en ledighet som väntar i slutet.

    Mys på!

    SvaraRadera
  5. Nu fick jag verkligen mycket inspiration! Julklockan är så söt! :-)

    Kram Isabelle

    SvaraRadera
  6. Så härliga inlägg med inspiration jag missat. Jag har helt sonika tagit bort bloglovin, för oj så jag blev stressad av det. Har varit iväg på resor och konferanser för jobbets räkning och kunde ha fler ahundra olästa inlägg... Så nu tussar jag runt i blogglandia då tid finns, en vara som det är lite skralt med så här i juletider *ler* Lämnar massor av kramar till dig och de dina, och väntar spänt på att få se bilder på arbetsrumet... KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails